Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Vanessa Escué

Vanessa Escué

Farmacèutica propietària de la Farmàcia Escué, al barri més molón de Lleida, els Magraners. Apassionada de l'art i la creativivitat.

Opinió

No comptis calories

Perdre pes i mantenir-ho a llarg plaç depèn més de la qualitat de la dieta que de la quantitat de calories consumides. Hem de reprogramar per canviar els nostres hàbits alimentaris.



Les calories son importants però no totes són iguals ni es comporten igual un cop ingerides. Per exemple, el sucre refinat (postres, refrescos ensucrats, bolleria...) augmenta de manera ràpida els nivells de glucosa en sang i obliga el pàncrees a produir insulina per reduir-los ràpidament. Aquesta pujada i baixada proporcionen una energia que s'esgota en poc temps, i torna a aparèixer la gana. Pel contrari, els aliments que contenen fibra (pa o arròs integral, fruites..) subministren energia de liberalització lenta i són més saciants, a mes de saludables. Mantenir-se dintre dels límits de calories no significa necessàriament prendre bones mesures nutricionals.

Haurem d'optar pel consum d'aliments d'alta qualitat nutricional, com la verdura i la fruita, i limitar els de baixa qualitat, els que contenen sucres afegits, farines refinades i, en general, ultraprocessats. Aquest canvi en la composició de la dieta es bàsic, no només per perdre pes, sinó també per millorar la salut i mantenir a ratlla malalties com l'obesitat o la diabetis.

Que aixequi la mà qui hagi fet dieta un cop a la seva vida. Que aixequi la mà qui hagi comptat calories. Hem d'estimar el nostre cos tal comés és, amb les seves imperfeccions. Greix, cartutxeres, panxa i cel·lulitis. Les models escanyolides fan molt mal a les adolescents, a les quals poden provocar un desordre alimentari (anorèxia, bulímia...).

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Admirat Josep

Se7opinions

Publicitat
Publicitat