Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Xesc Vidal

Xesc Vidal

Mallorca, 1981. Llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques. Professor en comunicació. Coordinador de màrqueting. Això és el que tenc, i el que faig, però no el que sóc, o el que vull ser. D'il·lusions es viu i la meva és escriure i si hi hagués molta sort, viure d'escriure. Utopia? Poder sí, però en el camí per aconseguir els objectius personals hi ha la gràcia de la vida.

Opinió

Mòbils de sang

Cada cop que fem una trucada, o enviem un missatge, o llegim un article en algun diari on line, o utilitzem una de les infinites aplicacions mòbils de què disposa el nostre smartphone o el nostre iPhone, estem contribuint a l’expansió d’aquest monstre gegantí anomenat tecnologia mòbil. Sense saber-ho (la gran majoria), estem dipositant el nostre petit gra de sorra per engrandir cada cop més aquest gran desert tecnològic que, sembla ser, no s’atura d’expandir-se cap a horitzons infinits.

Molts dels usuaris d’aquests dispositius mòbils ens estem convertint en zombis absorbits per la tecnologia. Només cal observar la gent al carrer, o al metro, o a la parada del bus. Fins i tot, alguns el manipulen conduint i a alguns altres, abstrets en la seva pantalla, els han atropellat pel carrer, creuant sense mirar on havien de mirar.

Però aquí no ens interessa la nova forma d’entendre la vida tecnològica, la qual, sens dubte, ens pot aportar noves formes d’entendre la vida, noves formes de comunicar-nos o, fins i tot, ens pot ajudar a evolucionar. Tot això està molt bé, discutible també, però el que realment em crida l’atenció d’aquest nou sistema tecnològic és la manca de coneixement sobre l’origen de tots aquests productes mòbils, els quals, entre moltes de les seves funcions, tenen la capacitat de buscar informació a la xarxa, però sembla ser que no som gaires els que ens interessem per l’origen del suport, amb el qual busquem la informació.

Som milers els que utilitzem els mòbils i molts, sense saber els seus orígens, el canvien cada dos per tres. No ens interessa saber d’on surten (i on acaben) tots aquests productes, simplement volem que funcionin. Els fem servir per buscar amics, per mirar articles sobre actors, actrius i els últims guanyadors del realityde moda. Fem servir el mòbil per buscar carrers, per orientar-nos, per buscar preus i comparar les millors ofertes, però de tant en tant estaria bé fer-los servir per comprendre la realitat sobre ells mateixos.

Sembla ser que la nostra societat, l’occidental, sempre ha tingut una especial facilitat per no voler saber les arrels i els orígens que conformen la nostra vida. Mirem cap a un altre costat a l’hora de comprar la roba, obviant que aquelles sabates que estem comprant les han cosit nens de 10 anys. Amb els dispositius mòbils ens passa exactament el mateix. Els utilitzem com a bojos, els canviem per models nous, més ràpids, més bonics i amb dissenys més atractius. Però m’agradaria saber, d'entre tots els usuaris d’aquesta evolució tecnologia que ens facilita la informació immediata, quants usuaris s’han interessat a buscar en el mateix dispositiu l’origen embrionari del suport digital que tant utilitzem actualment.

La informació la teniu a l’abast i tan sols us indicaré una sola paraula que us pot ajudar a canviar la visió sobre aquest aparell. Un aparell que sembla imprescindible. Un producte amb el qual convivim, creixem i, fins i tot, sentim. Ara, quan acabeu de llegir aquest article i quan hagueu acabat de jugar al Candy Crush, busqueu al mòbil la següent paraula: coltan.

No us en faré un resum. Tot està a la xarxa i si sabem buscar ofertes, comparar preus, mirar cuixes i culs, pits i cames també sabreu buscar informació, més o menys enriquidora, i potser, en un futur, a l’hora de canviar de mòbil us ho penseu dos cops.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Contra el feixisme, Maria Rius

Publicitat
Publicitat