Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El Saló de l'Esport i del Turisme, un potent aparador per promoure el territori de muntanya català

La triple manifestació firal, STM, Petitàlia i Mascota’m, obre les portes amb l’objectiu d’atreure més visitants que ens edicions anteriors

STM, Petitàlia, Mascota’m, Albert Alins
Alins ha inaugurat l'STM, Petitàlia i Mascota’m. (Foto: Fira de Lleida)
El director general de Polítiques de Muntanya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Albert Alins, ha parlat de l’aposta que està duent a terme la Generalitat de Catalunya per reconèixer i promoure el caràcter singular del territori de muntanya de Catalunya, que ocupa el 46% de la superfície de Catalunya, hi viu el 4,8% de la població catalana i aplega uns 300 municipis. “Fires com el Saló de l’Esport i del Turisme Actiu i de Muntanya de Lleida encaixen en la nostra visió per reforçar el territori de muntanya de Catalunya”, ha asseverat Alins durant la inauguració de la quarta edició del Saló de l’Esport i del Turisme Actiu i de Muntanya (STM), l’onzena edició de Petitàlia i la vuitena edició de Mascota’m.

Alins també ha esmentat la futura Llei de muntanya de Catalunya, l’avantprojecte de la qual es troba en fase de redacció i s’espera que s’aprovi durant el tercer trimestre de 2017, que reconeixerà les particularitats d’aquest territori singular, fomentarà la millora de les infraestructures viàries i les telecomunicacions i millorarà l’activitat econòmica i la qualitat de vida dels seus habitants.
 
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat l’increment d’expositors del Saló de l’Esport i del Turisme Actiu i de Muntanya (un 15%) i de Petitàlia i Mascota’m (un 12%), tres certàmens firals orientats a l’oci i al turisme familiar, amb una forta presència del comerç i les entitats lleidatanes. Ros ha remarcat que els tres salons apleguen una important oferta de serveis per a totes les famílies i nombroses propostes turístiques relacionades amb la muntanya i el turisme actiu.
 
Juan Antonio Serrano, organitzador de l'STM, ha destacat que “enguany s’ha fet coincidir l’STM amb les fires Petitàlia i Mascota’m perquè totes tres compten amb un públic familiar, i així esperem que els tres salons augmentin el nombre de visitants”. Serrano ha dit que “Lleida necessita organitzar el Saló de l’Esport i del Turisme Actiu i de Muntanya perquè és la ciutat més gran de la demarcació lleidatana que representa els interessos de les comarques del Pirineu i dels esports i el turisme de muntanya”. 

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat