Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Transformar els menjadors escolars en espais per adquirir bons hàbits alimentaris i d’autonomia

A Lleida s’aplica el projecte educatiu Servim-nos com a casa a l’escola Sant Jordi amb prop de 290 alumnes

menjador escolar
El mètode Servim-nos com a casa transforma els menjadors escolars en espais per adquirir bons hàbits alimentaris i d’autonomia. (Font: CatPress)
El projecte educatiu Servim-nos com a casa neix per ajudar a transformar els menjadors escolars en una escola de salut on s’adquireixen bons hàbits alimentaris. La iniciativa, implantada en fase de proves per l’empresa 7 i TRIA a trenta escoles de Catalunya des del curs passat, continua creixent a noves escoles aquest curs 2016-2017. A Lleida s’aplica aquest mètode a l’escola Sant Jordi amb prop de 290 alumnes.

Servim-nos com a casa és un nou projecte educatiu que es fonamenta en el fet que els nens i les nenes se serveixen a si mateixos o entre ells en l’espai de menjador escolar. Aquest hàbit potencia el procés de creixement i adquisició d’autonomia dels infants en el moment de l’àpat creant un espai d’aprenentatge, convivència i participació en què els nens i les nenes són els actors principals de l’acció educativa. La proposta cerca un menjador més participatiu on en l’actualitat 7.000 nens i nenes de Catalunya, a més de gestionar el seu temps de lleure, són actius en la gestió del seu àpat diari.

Autonomia i relació social

La iniciativa ajuda els infants a tenir un major benestar emocional perquè esdevenen protagonistes de l’acció educativa del menjador escolar. En primer lloc, perquè servint-se ells mateixos guanyen en autonomia i, en segon lloc, es fomenta la cohesió de grup i es potencia la relació amb els companys i les companyes. El projecte funciona amb èxit a tots els centres en què s’aplica i compta amb la implicació de l’equip de monitoratge i de cuina, l’escola i la família, que són tots i cadascun d’ells una part activa de l’engranatge. Els infants estan acompanyats en aquest temps d’aprenentatge en què els monitors i els equips de cuina passen a ser referents i els orienten. 
 
Punt de partida

L’any passat l’Agència de Salut Pública de Catalunya va presentar el document "Acompanyar els àpats dels infants. Consells per a menjadors escolars i per a les famílies", que va tenir un ampli ressò en el sector de l’educació. Des de l’empresa 7 i TRIA es van recollir les propostes del document i s’ha treballat amb nutricionistes i pedagogs per donar forma al projecte Servim-nos com a casa. La iniciativa s’articula a partir de la pedagogia invisible que treballa de forma implícita aquells actes que, sense adonar-nos-en, comporten l’aprenentatge de continguts, procediments i actituds i la pedagogia de l’exemple com a eina que posa l’accent en l’actitud i en la comunicació de l’educador com a referent per assolir la seguretat afectiva que necessiten els infants.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La bella i la bèstia

Publicitat
Publicitat