Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El Govern defensa la seva gestió en matèria d'infraestructures a Lleida

Font recorda que l'aeroport no podria garantir el 100% dels vols encara que disposés del sistema antiboira mentre que Rull advoca per un acord al territori sobre l'N-240

Ricard Font, Josep Rull, C-14, Organyà
Font i Rull han visitat les obres de la C-14, a Organyà. (Foto: Generalitat de Catalunya)
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han visitat aquest dijous les obres de la C-14, a Organyà. Durant els transcurs de la visita, ambdós s'han referit a les dues principals problemàtiques en matèria d'infraestructures que pateix la demarcació de Lleida: l'aeroport de Lleida-Alguaire i l'N-240.

D'una banda, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha reiterat que encara que l'aeroport de Lleida-Alguaire disposés del sistema antiboira CAT II o CAT III no es podria garantir al 100% que els avions poguessin arribar. Ho ha exemplificat amb les anul·lacions que hi ha als aeroports de Barcelona o Madrid els dies de boira densa, ja que sí que disposen d'aquests sistemes, que en el cas d'Alguaire tindria un cost d'uns 7,5 milions d'euros que ara com ara el Govern no pot afrontar. En aquest sentit, Font ha demanat dimensionar les coses per la normalitat i no l'excepcionalitat, i és que no hi havia hagut tants dies de boira seguits a Lleida des de l'any 1943. Segons Font, les companyies aèries que operen a Alguaire, Neilson Thomas Cook i Air Nostrum, estan ''absolutament satisfetes'' amb el sistema alternatiu que els permet operar a Reus o Barcelona quan hi ha ha boira.

De l'altra, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha remarcat que si no hi ha consens al territori sobre les propostes per resoldre l'alta sinistralitat de l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques al Govern espanyol ''li és molt fàcil deixar de fer coses''. En aquest sentit, ha assegurat que actualment ''s'està més a prop de l'acord que fa dos mesos'' i que aquest s'està treballant al territori per tal que quan estigui enllestit hi torni a haver una trobada amb el Ministeri de Foment per traslladar les opcions, que passen per duplicar la via i per ''donar major permeabilitat'' a l'AP-2 en el tram Lleida-Montblanc. Segons Rull, l'alta sinistralitat a l'N-240 va ser una de les qüestions que va traslladar al ministre Iñigo de la Serna en la recent trobada que van mantenir a Barcelona.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat