Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Prop de 400 alumnes d'ESO descobreixen els estudis "sense estereotips de gènere" de la UdL

En el 7è Per què no puc fer-ho? les noies descobreixen les enginyeries de l'EPS i els nois, Educació, Psicologia i Treball Social

jornades, secundària. Universitat de Lleida
Una de les sessions del curs passat. (Foto: Raquel Segura)
Prop de 400 alumnes de quart d'ESO -191 noies i 192 nois- participaran aquest divendres, 11 de novembre, en la jornada Per què no puc fer-ho?", dedicada a presentar els estudis de la Universitat de Lleida (UdL) sense estereotips de gènere. La setena edició se centra en els graus de l'Escola Politècnica Superior (EPS), on predomina l'alumnat masculí, i de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS), on la majoria són noies.

Aquesta jornada, organitzada pel Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones de la UdL, se celebra anualment des de 2010 i per ella ja hi han passat 1.111 noies i 1.102 nois de secundària de les comarques de Ponent. Enguany hi participaran un total de 383 alumnes dels instituts Josep Lladonosa i Guindàvols de Lleida, Lo Pla d'Urgell de Bellpuig, l'Olivera de la Granadella, l'INS d'Alcarràs i Canigó d'Almacelles.

L'objectiu del Per què no puc fer-ho? és esperonar l'alumnat en l'elecció de titulacions on un dels dos sexes està menys representat. Aquest curs 2016-2017 l'EPS de la Universitat de Lleida compta amb 837 estudiants, dels quals un 87,45% són homes (732 per 105 dones). En canvi, a la Facultat d'Educació el col·lectiu femení representa el 77,35% (1.722 noies per 504 nois).

Les activitats previstes del Per què no puc fer-ho? inclouen una presentació dels estudis i de les seves sortides professionals, visites guiades i tallers pràctics. L'estudiantat podrà conèixer de primera mà dones i homes que van triar la seva carrera sense tenir en compte els estereotips de gènere amb l'objectiu de donar models de referència alternatius als habituals i poder promoure la paritat de sexes en els respectius àmbits professionals.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat