Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

La concessionària dels radars reclama judicialment prop d'1 milió d'euros a la Paeria

La UTE demana una indemnització per les multes no imposades a conductors que anaven entre el 50 i els 65 km/h, límit que marca la llei en vies urbanes

radars
Un dels radars de control de velocitat instal·lats a Lleida, davant de l'Hospital de Santa Maria, a l'avinguda Rovira Roure. (Foto: Arxiu)
La concessionària dels radars i semàfors amb càmera ha presentat davant del jutjat del contenciós de Lleida la notificació prèvia a la interposició d’un recurs per reclamar una indemnització pels milers de multes no imposades a conductors que anaven a més de 50 km/h –límit que marca la llei en vies urbanes– arran que la Paeria establís a 65 km/h la velocitat mínima per tramitar-les. Tal com apunta el Comú de Lleida, la UTE Mobilitat (integrada per Arnó i Sice) reclama a la Paeria 938.835 euros per captures de radar i fotos de semàfor vermell no validades corresponents a 2014.

Segons l'empresa concessionària la Paeria incompleix el contracte en dos punts principals i reclamen dos grans conceptes. El primer és que el consistori aboni 9 euros per cadascuna de les 86.521 captures no validades (amb velocitats entre els 55 i els 64 km/h) des de l'inici de funcionament dels radars i fins al 31 de desembre de 2014, un import total de 778,689 €; i en el segon, 9 euros per cadascuna de les 17.794 infraccions no validades de radars (amb velocitats superiors als 65 km/h) i semàfors vermells fins al 19 d'agost de 2014 amb un import total de 160.146 euros.

La Paeria, segons l'expedient, argumenta que va remetre un mail a la UTE el 28 de juliol de 2014 i que hi ha un altre mail que la UTE va remetre a la Paeria el 20 d'agost de 2014 on es van acordar, segons l'equip de govern, les propostes de sanció conjuntament amb la concessionària. Aquesta, per la seva banda, argumenta que els límits de velocitat des dels quals realitzaran les propostes de sanció "no han estat establerts conjuntament entre la UTE i l'Ajuntament".

Segons el Comú de Lleida, que va denunciar les presumptes negociacions "d'amagat" amb la concessionària, argumenta que no existeix cap document on fixin conjuntament els límits i es considera que l'informe jurídic no té fonament. En aquest sentit, la concessionària conclou que el mail del 28 de juliol de 2014 no representa una fixació conjunta dels límits, sinó que és una imposició unilateral de no multar per sota dels 65 km/h, i valora que el correu del 20 d'agost de 2014 és "purament informatiu" i que no es pot considerar una fixació conjunta dels límits ni una acceptació d'aquests.

Cal destacar que aquesta reclamació és només fins al desembre de 2014 i, per tant, la xifra podria augmentar.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fruita amb injustícia social

Publicitat
Publicitat