Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

La Paeria assegura que el Circut de Pretemporada de l’ACB genera 320.000 euros a Lleida

Segons l'alcalde, "els esdeveniments esportius també tenen repercussions importants, tant en termes d’economia directa com d’allò que vols promocionar"

Àngel Ros, Rafel Peris, bàsquet, Lleida,
L'alcalde, Ros, i el regidor de Promoció de la Ciutat, Rafel Peris, han donat a conèixer les dades de l'impacte que ha suposat per Lleida organitzar el Circuit de Pretemporada de l'ACB. (Foto: Ajuntament de Lleida)
El Circuit de Pretemporada ACB Movistar de la Lliga Endesa, una inversió municipal de 25.000 €, ha generat 320.000 euros a la ciutat i una important difusió de la Seu Vella segons ha explicat l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, en una roda de premsa en la qual ha estat acompanyat del tinent d’alcalde i regidor de Promoció de la Ciutat i del programa Sports&Emotion, Rafel Peris. El paer en cap ha volgut explicar aquestes xifres "per demostrar que la celebració d’esdeveniments esportius també té repercussions importants en la ciutat, tant en termes d’economia directa com d’impactes d’allò que es vol promocionar". 

Aquests són els primers resultats d’una competició que ha permès que els aficionats al bàsquet de Lleida hagin pogut gaudir d’aquest esport al més alt nivell amb el Dominion Bilbao Basket, Laboral Kutxa Basconia, Herbalife Gran Canaria, Iberostar Tenerife, Montakit Fuenlabrada i UCAM Murcia, equips que participen en l’Eurolliga, Eurocup, Challenge Europe.

Els equips, jugadors, tècnics i acompanyants han omplert 800 places hoteleres a Lleida, amb dos hotels plens al 100% i la resta, amb un increment fins al 76%.

7.134 espectadors han gaudit dels partits disputats al Barris Nord i 5.000 persones més, del conjunt de partits celebrats a la plaça de la Llotja el divendres i el dissabte amb 824 jugadors de la base. L’esdeveniment ha comptat amb la participació de 153 voluntaris.

Pel que fa a l’impacte televisiu, tot el torneig s’ha televisat per mitjà del canal Movistar Deportes, que arriba a 4 milions de llars. És molt destacable així mateix l’impacte sobre la Seu Vella, amb el "Campanazzo", la cistella que va realitzar el jugador de l’UCAM Murcia, Facundo Campazzo, des del campanar que s’ha pogut veure en les televisions d’abast nacional. Aquesta acció ha permès promocionar la catedral com a Patrimoni UNESCO. L’acció del "Campanazzo" va ser recollida pels informatius del migdia de TV3, Antena 3, La 1 i La Sexta, superant en global els 4.000.000 d’espectadors. A més, ha estat divulgada pels mitjans on line de l’ACB, que té més de 100.000 usuaris diaris a la seva web i més de 500.000 seguidors a les seves xarxes socials.

Tot el torneig de l’ACB s’ha emès pel canal de YouTube de l’entitat i també s’ha pogut veure a les pàgines web de Marca, AS, Mundo Deportivo i Sport (la premsa esportiva cal destacar que té una mitjana de 500.000 visites diàries).

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Del local al global

Publicitat
Publicitat