Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Primer dia del tall ferroviari entre Tàrrega i Cervera que obliga els usuaris a fer per carretera el recorregut

Les obres de millora d'un terraplè situat a l'alçada de la Granyanella en són la causa i l'afectació s'allargarà fins a principis de setembre

autobús, estació, Cervera
L'estació d'autobusos de Cervera rep els viatgers que han de fer part del trajecte de la línia R12. (Foto: Arxiu)
Entre el 4 de juliol i el 2 de setembre l'execució d'obres de millora i condicionament d'un terraplè situat entre els termes municipals de Tàrrega i Granyanella obliga a interrompre la circulació dels trens en el trajecte Tàrrega-Cervera de l'R-12. Renfe ha establert un servei alternatiu per carretera entre Cervera i Tàrrega i ha decidit avançar els trens amb sortida des de Tàrrega en direcció Barcelona vint minuts per poder mantenir els horaris dels trens que surtin de Cervera en direcció a Barcelona. 


Tot i que Renfe havia avisat de la mesura, eren molts els usuaris que aquest dilluns la desconeixien en arribar a l'estació de Cervera. Després d'adquirir el bitllet, però, se'ls informava que podien anar directament a l'estació d'autobusos, situada a pocs metres de la de tren, perquè seria allí on començarien el seu trajecte. Igualment, molts dels passatgers que han arribat amb el tren provinent de Barcelona també desconeixien el motiu pel qual els feien baixar del comboi per pujar a un autobús i alguns fins i tot ho atribuïen a alguna avaria. Val a dir, però, que en tot moment hi havia personal de Renfe informant de la situació i conduint els passatgers.

Mentrestant, al punt de la Granyanella on s'està portant a terme l'actuació diversos operaris estaven treballant aquest dilluns realitzant diverses tasques amb maquinària pesant i també retirant el cablejat de la catenària. El punt està freqüentat per màquines excavadores que treballen al peu del terraplè i s'hi podia veure un constant tràfic de camions carregats de terra. 

Adif destina una inversió superior als 820.000 euros per a les obres de condicionament i adequació d'aquest terraplè, de 400 metres de longitud, amb l'objectiu de consolidar l'estat d'aquest element de la infraestructura, optimitzar els paràmetres geomètrics de la via, i garantir majors nivells de seguretat i confort per a les circulacions. De fet, en aquest punt on teòricament els trens podien circular a 130 quilòmetres per hora feia tres anys que ho havien de fer a 20 quilòmetres per hora a causa del mal estat del terraplè. Això provocava retards en ambdós sentits. 

Des de l'11 d'abril i fins a la data, Adif ha dut a terme treballs previs consistents en el desviament i protecció d'instal·lacions de seguretat, senyalització i comunicacions, així com el moviment de terres, la col·locació d'una escullera, l'execució d'estructures a la part inferior del terraplè per augmentar la seva base i la neteja del drenatge.

La interrupció de la circulació està generada per la necessitat de treballar a l'interior de la infraestructura. Durant el període d'interrupció del servei s'aixecarà la superestrucutra de via (carril, travesses, balast i elements del sistema d'electrificació), es rebaixarà la plataforma ferroviària fins a la nova cota, s'executarà la nova plataforma i es muntarà la superestructura. 

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat