Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

La Paeria posa en marxa una plataforma que permet obrir un negoci només amb una comunicació 'on line'

L'Ajuntament preveu que d'aquí a sis mesos també es pugui fer en el cas de les llicències d'obres

Fèlix Larrosa, Montse Mínguez, La Paeria, Ajuntament de Lleida
Representants de la Paeria de Lleida, en la presentació de la nova plataforma de comunicació 'on line'. (Foto: Ajuntament de Lleida)
La Paeria ha posat en marxa una plataforma a través del portal web municipal que permet obrir un negoci només amb una comunicació on line. En concret, ja es poden tramitar electrònicament llicències d'activitats comercials, de restauració i recreatives, de prestació de serveis, activitats professionals, administratives i artístiques, entre d'altres. Cada any l'Ajuntament tramita unes 680 sol·licituds corresponents a aquest tipus de tràmits per a activitats considerades "innòcues i de baix risc". La Paeria preveu que d'aquí a sis mesos també es puguin tramitar les llicències d'obres a través d'Internet.


Segons ha informat l'Ajuntament, els tràmits que ja es poden fer a través de la nova plataforma fan referència a negocis que suposen el 74% de l'activitat econòmica a Catalunya i el 51,5% de la població ocupada.

Concretament, són tres tràmits: presentar la comunicació prèvia per a l'inici i modificació d'activitats de baix risc; presentar la declaració responsable per a l'inici i modificació d'activitats innòcues, i sol·licitar l'informe previ en matèria d'incendis. A través d'un codi es podrà fer també el seguiment de la sol·licitud.

La posada en marxa de la plataforma suposa que, per exemple, algú que vulgui obrir una perruqueria i no li calgui fer obres, un cop fets aquests tràmits on line, ja la pot posar en marxa sense necessitat de fer cues al registre de l'Ajuntament. En els propers mesos s'aniran incorporant més tràmits fins arribar a les llicències d'obres, que suposen 1.600 expedients anuals.

El tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Fèlix Larrosa, ha destacat que des de l'Ajuntament s'haurà de reforçar la funció d'inspecció i supervisió per comprovar que la informació i la documentació que s'introdueix a la plataforma és correcta i s'ajusta a la realitat. Per això, ha fet una crida a la "corresponsabilitat" dels ciutadans perquè no intentin "fer trampetes" pensant que no hi haurà un control d'allò que comuniquen a la Paeria.

La tinent d'alcalde i regidora de la Gestió dels Recursos Municipals, Montse Mínguez, ha explicat que la Paeria fa així un pas endavant per complir la Llei 39/2015 i 40/2015, que estableix que les administracions han de ser totalment electròniques. També ha recordat que l'últim pas del procés per convertir la Paeria en una administració totalment electrònica serà quan es puguin fer també pagaments a través del portal web.

Segons Mínguez, la segona quinzena de febrer es va posar en marxa una altra plataforma per a tràmits com consulta de multes, volants d'empadronaments, tràmits relacionats amb les escoles bressol o les targetes de zona blava que ha rebut des d'aleshores més de 135.000 consultes.

D'altra banda, la plataforma que s'ha presentat aquest divendres permetrà a l'Ajuntament integrar-se a la finestreta única empresarial (FEU), que és la xarxa interadministrativa que té l'objectiu de facilitar l'accés als tràmits que són competència de les administracions públiques i facilitar així l'accés a l'activitat econòmica.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fruita amb injustícia social

Publicitat
Publicitat