Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Reñé alerta de la incertesa que genera Espanya després de passar mig any amb un Govern en funcions

Arrenca la 27a Trobada Empresarial al Pirineu amb les experiències de tres lleidatans que han triomfat en camps tant diferents com les flors, els torrons i els videojocs

Trobada Empresarial al Pirineu 2016, Joan Reñé, Diputació de Lleida
En primer pla, dos assistents a la Trobada i, al fons, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, en el moment de dirigir-se al públic. (Foto: ACN)
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha assegurat durant la seva intervenció en la 27a Trobada Empresarial al Pirineu que el Govern en funcions del darrer mig any a Espanya genera incertesa en el inversors i, fins i tot, ha alertat de la possibilitat que encara hi hagi uns tercers comicis electorals després del proper 26 de juny. Segons Reñé, aquesta no és la ''millor carta de presentació per a un Estat ni per a l'evolució de l'economia catalana''.


En aquesta línia, Reñé ha apel·lat a les dades del darrer informe que ha sortit aquesta setmana per part de la consultora de comunicació estratègica i afers públics KREAB, encarregada d'analitzar la percepció internacional d'Espanya com a destí d'inversió, que indiquen que la incertesa del país en els darrers sis mesos ''ha sembrat dubtes en un 40% dels inversors estrangers''.

En canvi, Reñé ha volgut remarcar que, contra ''tots els que vaticinaven que el procés sobiranista era perniciós'' per a l'economia catalana, les dades del Ministeri d'Economia indiquen que l'any 2015 la inversió estrangera va créixer per sobre del 57% a Catalunya. Ha estat en aquesta línia que el president de la corporació municipalista ha destacat que hi ha molts motius per ''sentir-nos orgullosos de la nostra terra'', de les potencialitats i de la gent del territori.

Flors, torrons i videojocs lleidatans que triomfen arreu

Una de les primeres taules rodones que ha tingut lloc en la 27a Trobada Empresarial al Pirineu ha comptat amb els casos d'èxit de tres lleidatans que estan triomfant arreu del món. El primer ha estat Àngel Jubete, director de l'empresa Flower, amb seus a Agramunt i Tàrrega, dedicada a la nutrició i protecció de plantes i que actualment disposa d'una plantilla de cent persones i exporta productes a Israel, França, Portugal, Itàlia, Alemanya, Suïssa, Bèlgica i Marroc, entre d'altres.

El segon cas ha estat el d'Àngel Velasco, de Torrons Vicens d'Agramunt, que ha recordat que quan va arribar a l'empresa ''estava molt decaiguda'' i va fer un projecte a llarg termini per fer que els torrons arribessin a tot el món malgrat la competència del sector. Aleshores va ser quan va començar a obrir botigues a llocs com Sitges, la Jonquera i fins a nou a Barcelona. El projecte de Velasco també disposa de la col·laboració del cuiner Albert Adrià, amb qui ha creat torrons com el de gintònic, pensats per esdevenir unes postres per menjar tot l'any. Així mateix, ha establert el concepte de la barra snack de torró amb un pes de 80 grams adreçada a un públic jove. 

Velasco ha destacat que l'any passat van facturar 30 milions d'euros, un 25% venuts a botigues de Vicens, un 15% a exportació i un 60% com a pastissers de la gran superfície. El mateix 2015 van arribar a facturar un 50% més, però això es deu al fet que el preu de l'ametlla va incrementar molt, ja que la mitjana anual és d'entre un 20 o 25% més d'ingressos.

El darrer model empresarial que s'ha exposat ha estat el de Manel Sort, de Head of Studios at King.com, que lidera tres estudis de videojocs i un laboratori d'experimentació per a l'empresa de l'entreteniment interactiu als mòbils. Els darrers títols amb què ha treballat són Bubble Witch Saga 2, Diamond Digger Saga i Papa Pear Saga, però a més és el responsable del mundialment conegut Candy Crush. Aquest jove targarí ha destacat la possibilitat de desenvolupar un projecte d'aquestes característiques des de llocs com, per exemple, el Pirineu. L'únic que es necessita, ha destacat, és ''coneixement a l'hora de fer l'estratègia i plantejar l'execució'', ja que molta gent, quan crea una empresa de videjocs, no sap com decidir quina plataforma ''atacar o model de negoci implantar''. 

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat