Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Reñé reclama l'ample internacional per a la connexió ferroviària de Lleida amb el Corredor del Mediterrani

La Diputació lleidatana participa per primera vegada en el Saló Internacional de la Logística i el Manteniment

Diputació de Lleida, Joan Reñé, Josep Rull, estand, Saló Internacional de Logística,
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, se saluden a l'estand de la Diputació de Lleida en el Saló Internacional de Logística. (Foto: ACN)
La industria agroalimentària de les comarques de Lleida constitueixen el ''rebost'' de Catalunya i com a tal no pot quedar fora de la infraestructura estratègica que suposa el Corredor del Mediterrani, segons han coincidit a defensar el president de la Diputació de Lleida i el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Reñé i Joan Simó respectivament. Reñé, en el primer any de participació de la Diputació de Lleida en el Saló Internacional de la Logística (SIL), ha defensat la necessitat de construir un tercer fil en la infraestructura ferroviària entre Lleida i Tarragona amb l'objectiu que les mercaderies que s'incorporin al Corredor Mediterrani ho facin sobre una plataforma d'ample internacional.

Reñé ha explicat que la participació per primer cop en el SIL suposa el punt de partida del projecte del grup de treball de Lleida Logística-Corredor del Mediterrani, que compta amb complicitat de Joan Amorós, president del grup de pressió FerrMed. 

El president de la Diputació ha rebut a l'estand de la Diputació de Lleida el secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i diferents autoritats del SIL, entre les quals destacava el representant de la ciutat convidada a l'edició d'aquest any al SIL, la localitat xinesa de Yiwu. 

El titular de la Diputació ha explicat que aquest projecte de connexió amb el Corredor del Mediterrani que comença a caminar amb la presència del SIL compta amb el suport del Govern i els pròxims mesos, un cop constituït el nou Govern espanyol després de les eleccions del 26-J, es presentarà davant les noves autoritats del Ministeri de Foment. 

Reñé ha manifestat que Lleida té possibilitats de ''competir'' amb Saragossa perquè és un territori extens i amb capacitat de construir un gran centre logístic. 

Aquest projecte requereix que la connexió de Saragossa amb el Corredor del Mediterrani amb ample internacional, tant de passatgers com de mercaderies, passi per la capital del Segrià per dirigir-se cap a Tarragona i al Corredor del Mediterrani. Una connexió que permetria una ràpida comunicació de les empreses del sector agroalimentari lleidatanes amb els ports de Tarragona i de Barcelona i amb la mateixa plataforma ferroviària del Corredor del Mediterrani. 

Reñé ha defensat el posicionament estratègic de Lleida entre el corredor de l'Atlàntic, el corredor central i el Corredor del Mediterrani. El ''nostre potencial'' és aquesta ubicació geogràfica estratègica, ha reblat. 

El president de la Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó, ha destacat la necessitat que el ''rebost'' de Catalunya que és Lleida tingui una ràpida connexió ferroviària amb el Corredor del Mediterrani per a les empreses del sector agroalimentari lleidatanes. 

Finalment, Joan Amorós, president de Ferrmed, ha manifestat el ple suport a la ''branca'' lleidatana del Corredor del Mediterrani i ha anunciat que els pròxims mesos s'organitzarà una jornada a Lleida per defensar aquest projecte que de moment impulsen una trentena d'empreses i institucions lleidatanes. 

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fem escola

Se7opinions

Publicitat
Publicitat