Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

'Unity in Diversity', primer EP de Koers amb aroma salat i tropical

La jove formació de ‘reggae’ va presentar l’EP el passat dijous

Koers, Kelly Isaiah, Pol Ishanda
Kelly Isaiah és el cantant i ànima de Koers. (Foto: Laura Lapena)
Els inicis acostumen a ser tràgics i, alhora, captivadors: els primers cops, la inexperiència, la incertesa d'allò desconegut i no saber què hi haurà més enllà, de desconèixer si ens agradarà o si almenys tindrà bon sabor, de sofrir per culpa del temor a si ens farà mal, d’ignorar si estem obrant correctament o si simplement actuem sense pensar, tan sols guiats pel propi cor, l’ànima i les ganes viure quelcom místic. Però una cosa és certa per sobre d’això: en tot inici hi ha fe. Estem vius i sentim inexplicablement la necessitat de venerar la música, de deixar-nos ennuegar suaument per la seva màgia i percebre que, sorprenentment, aquest cop l’inici és fresc, amb molt flow, i s’alimenta directament de l’experiència pròpia d’un so que podria haver estat originat purament als suburbis de Kingston, Jamaica. El passat dijous a la nit Koers presentava el seu primer treball Unity in Diversity (Koers, 2016) al conegut Cafè del Teatre de Lleida en un concert únic, ple de col·laboracions i amb un ambientàs espectacular. La sala es quedava estranyament menuda tant a la pista de ball, gràcies al públic de tota classe que aplegava la presentació de l’EP debut d’aquests joves lleidatans, com a l’escenari pels set components que formen la banda i a les continuades participacions de coristes, seccions de vents i músics diversos durant gran part del concert.  Just abans del "bolo" i en plena sessió de proves de so vaig tindre l’ocasió de repassar molt breument amb el Kelly, frontman per sel·lecció natural, els incis de Koers, així com la seva filosofia i detalls de la gravació d'Unity in Diversity. Enregistrat a El Tercero Studios i sota la producció de Carlos Manzanares, saxofonista de Pepet i Marieta, es tracta d’un treball de presentació envejable, totalment independent i autoeditat fidel a l’essència del do it yourself. Havia assistit anys enrere furtivament a alguns assajos de la banda amb variacions diverses a les seves files, però és plausible constatar que ara mateix el grup de reggae gaudeix d’un so consistent i sòlid a parts iguals, capaç de satisfer i transmetre amb naturalesa les seves lletres i melodies tropicals banyades amb guitarres netes i lleugerament meloses gràcies a l’ús continuat del wah wah i els delays. Destaquen els arranjaments de vent-metall, que prenen un protagonisme especial a l’últim tema de l’àlbum, Salada i Tropical, així com una base rítmica brutal a mans de l’Arnau al baix de sis cordes i el Kelvin a la bateria i mojo. Al capdavant de tot, Kelly Isaiah, nigerià i lleidatà, esdevé l’ànima de Koers amb un enorme potencial vocal i una destacable presència natural impol·luta. Sense cap mena de dubte, un personatge explosiu i un autèntic predicador del savoir faire jamaicà i l’aroma Marley. Amb només cinc temes, Unity in Diversity es transforma en la banda sonora de part de les nostres vides i en un imminent clàssic del reggae parit dins de l’escena musical de la nostra estimada ciutat de secà. Plurality of Wars és la carta de presentació de l’EP, juntament amb el seu videoclip de caire reivindicatiu, el qual evidencia l’essència fonamental i sonora de Koers. Finalitzem amb recomanació musical, aquest cop per part del Kelly: Exodus (UMG Recordings, 1977) de Bob Marley & the Wailers. 


Be rasta my friend!


Clica aquí per seguir llegint la secció musical del setmanari 7accents per tan sols 0,25 €.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat