Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Les organitzacions empresarials demanen cohesió per definir el model comercial de Lleida

Troben a faltar com a "element necessari per al consens" l'estudi d'impacte social al qual es va comprometre l'Ajuntament de Lleida

Àngel Ros, Montse Mínguez, Fèlix Larrosa, La Paeria, Ajuntament de Lleida
Imatge de l'equip de govern de l'Ajuntament de Lleida. (Foto: Arxiu)
Les organitzacions empresarials i de comerciants de la ciutat de Lleida consideren que "ha arribat el moment" que la Paeria i els agents socials i econòmics treballin "plegats" per tal de definir conjuntament el model comercial de ciutat. A través d'un manifest, reclamen que s'aprofiti que s'està dissenyant el nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Lleida (POUM) perquè els diferents agents implicats analitzin quin ha de ser el model de comerç de la capital del Segrià, així com la seva integració en el model de ciutat dels pròxims anys. Així mateix, aquestes organitzacions situen l'estudi d'impacte social al qual es va comprometre l'Ajuntament de Lleida com a "element necessari pel consens", ja que "permetria identificar els efectes de la implantació d'uns centres comercials perifèrics respecte els diferents formats de comerç de la ciutat".

La Cambra de Comerç de Lleida, la Federació de Comerç de Lleida (FECOM), la Federació d'Hostaleria de Lleida, Pimec Comerç Lleida, l'Associació de Comerciants de Balàfia, l'Associació de Comerciants i Industrials de Pardinyes, la Federació d'Associacions de Comerciants de l'Eix Comercial i l'Associació de Comerciants de la Zona Alta han emès un manifest per expressar de forma conjunta el seu posicionament en el debat sobre el model comercial de la ciutat de Lleida que s'està duent a terme en els darrers mesos arran dels anuncis sobre la implantació de projectes comercials com ara els de Torre Salses, Carrefour i Vall Rufea. 

En primer lloc, aquestes organitzacions empresarials i comercials agraeixen "l'esforç" de la Paeria per haver acceptat la demanda dels agents econòmics i socials d'endegar uns estudis que analitzessin la situació actual del comerç de la ciutat de Lleida des d'una perspectiva de l'estructura de l'oferta i demanda, del hàbits comercials dels clients i, també, de l'impacte social que podia tenir davant de la possible implantació de nous centres comercials perifèrics. 

Tot i això, "troben a faltar" l'estudi d'impacte social al qual es va comprometre la Paeria, com a "element necessari pel consens" i perquè "permetria identificar els efectes de la implantació d'uns centres comercials perifèrics respecte dels diferents formats de comerç de la ciutat". Adverteixen que "els canvis de fluxos de mobilitat poden generar la desertització urbana d'una àrea de la ciutat" i davant d'aquest risc aposten per buscar mesures per evitar-ho.

Aquestes organitzacions consideren que cal "cercar un equilibri que permeti la convivència del comerç de la ciutat i, alhora, disposar d'una oferta comercial amplia, atractiva, competititva i moderna, que satisfaci les necessitats dels lleidatans sense destruir un model de comerç de proximitat que genera actualment cohesió als ciutadans i esdevé eix d'integració i convivència". 

Aprofitant que s'està dissenyant del nou POUM de la capital del Segrià, defensen que "ha arribat el moment d'analitzar tots els agents plegats el model de comerç i la seva integració en el model de ciutat que volem". Tot i això, remarquen que "és competència dels ajuntaments definir el model comercial d'una ciutat amb criteris de cohesió social, mobilitat, mediambient i sostenibilitat i impacte social".

Finalment, aquestes organitzacions empresarials lleidatanes han anunciat que preparen un programa de jornades amb l'objectiu de donar conèixer les experiències que existeixen en altres ciutats respecte de la implantació de nous centres comercials perifèrics.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat