Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

"El 60% de les feines de l'any 2030 encara no s'han creat"

La 'youtuber' lleidatana, Belena Gaynor, aconsella als joves utilitzar YouTube com a eina per introduir-se en el mercat laboral

Belena Gaynor, youtuber, YouTube, conferència, joves,
La 'youtuber' Belena Gaynor, durant la conferència a Fira de Lleida. (Foto: Fira de Lleida)
Pilot de drones, psicòleg per a plantes, cirurgià d’amnèsia o xef d’aliments produïts en impressora 3D són alguns dels hipotètics treballs que es crearan des d’ara fins a l’any 2030, segons ha vaticinat la jove youtuber lleidatana Belena Gaynor, que ha impartit aquest migdia davant d’uns 130 assistents la conferència titulada “Com podem sobreviure els millennials?”. La xerrada ha tingut lloc en el marc de la desena edició de la Fira de Formació Professional i Treball F&T. Belena Gaynor, nom artístic de Belén Pueyo, ha augurat que el 60% de les noves feines que hi haurà l’any 2030 encara no existeixen en l’actualitat. 


Belena Gaynor coneix de primera mà les dificultats que han de superar els millennials per aconseguir sobreviure en el mercat laboral. Els millennials “som la generació de joves que hem nascut entre el 1980 i el 2000, hem crescut en una època de bonança econòmica, dominem a la perfecció l’entorn cibernètic, som egocèntrics i impacients i a la feina ens agrada tractar de tu a tu els companys, per això ens rebenta la gent que es considera superior, ja siguin els altres treballadors o els nostres caps”.  
 
Gaynor va crear el seu canal de YouTube el desembre del 2011 i en l’actualitat ja disposa d’uns 30.000 subscriptors. Considera que YouTube és una bona eina per incorporar-se en el mercat laboral, a banda de servir per conèixer i entretenir la gent. Gaynor apunta que “el que en principi va començar com un hobbie, s’ha convertit en una part molt important de la seva vida, que m’ha donat molts seguidors i alguns ingressos econòmics i m’ha facilitat que hagi aconseguit començar a treballar en una agència de màrqueting com a creativa”.  
 
La youtuber considera que els joves actuals han d’implicar-se més en les xarxes socials, però que també han de saber gestionar-les per aconseguir nous contactes que els facilitin la introducció en el mercat laboral, sense abandonar la formació. Per Gaynor, les principals dificultats que tenen els millennials per trobar feina “és la falta d’experiència i la poca motivació de la majoria d’empresaris per innovar i per fer una aposta definitiva per les noves tecnologies”. “Cal que els empresaris surtin de la seva zona de confort per deixar-nos demostrar les nostres habilitats”, conclou Gaynor.
 
La xerrada ha estat organitzada per l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) i GlobaLleida, amb la col·laboració del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), la Generalitat de Catalunya i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE).

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat