Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El Museu de Lleida es vol apropar als joves amb el projecte Recercaixa

Utilitzant el patrimoni com a fil conductor, es realitzaran més de 500 enquestes en quatre centres de Lleida, dos públics i dos concertats

joves, institut Guindàvols, Museu de Lleida,
Imatge d'estudiants de l'institut Guindàvols de Lleida. (Foto: Museu de Lleida)
El projecte, que ha rebut el nom de Cultural Inclusion in Heritage, pretén analitzar les fórmules d’exclusió educativa a les aules d’educació secundària obligatòria (ESO) i espais patrimonials per crear models per a una educació inclusiva a partir del patrimoni cultural. L’objectiu principal és dissenyar estratègies i models didàctics per a una educació inclusiva orientada a l’educació secundària a través del patrimoni cultural, vinculant així l’àmbit de l’educació formal amb espais d’educació informal i utilitzant el patrimoni com a fil conductor. L’eix vertebrador del projecte és un enfocament que pretén destacar el valor de la diversitat cultural davant del de l’homogeneïtat dels sistemes educatius actuals.


Cultural Inclusion in Heritage compta amb tres equips de treball, que corresponen acadascuna de les universitats involucrades en el projecte: l’equip de la Universitat de Barcelona, coordinat pel Dr. Joan Santacana; el de la Universitat Autònoma de Madrid, encapçalat pel Dr. Mikel Asensio, i el de la Universitat de Valladolid, coordinat per la Dra. Olaia Fontal. El projecte compta, a més, amb nombrosos col·laboradors, entre els quals es troben el Museu de Lleida i el Museo de Arte Contemporáneo Patio Herreriano de Valladolid. Tant el Museu de Lleida com el Patio Herreriano, els dos únics museus inclosos en el projecte, treballen amb metodologies similars i col·laboren estretament amb les respectives facultats de Ciències de l’Educació.
 
El servei educatiu del Museu de Lleida és un referent a nivell estatal per la seva metodologia col·laborativa amb la comunitat educativa, així com per la seva sensibilitat a l’hora de treballar amb col·lectius en risc d’exclusió i amb públics amb necessitats educatives especials. És per aquestes raons que ha estat triat per participar en el Cultural Inclusion in Heritage.

Actualment, el projecte es troba en una fase que consisteix en la realització de 1.500 enquestes entre escolars de les ciutats de Lleida, Madrid i Valladolid. A Lleida pertoca realitzar 500 enquestes en quatre centres educatius. Dos públics: INS Guindàvols i INS Maria Rúbies. I dos concertats: col·legi Maristes i col·legi Sagrada Família
 
Les enquestes recolliran les opinions dels alumnes sobre les seves experiències als museus, així com sobre qüestions més personals de sentiments associats, com les relacions de grup que es generen, percepció de l’aprenentatge, sentiment d’inclusió o exclusió per diferents motius, etc. D’altra banda, també se’ls pregunta per temes estrictament de museografia, com les seves preferències per tipus de museus, tipus d’espais i de recursos expositius.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat