Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Les 53 obres de Sixena es gestionaran entre aragonesos i catalans

El conseller de Cultura, Santi Vila, ha afirmat que “entre aragonesos i catalans no només tenim un patrimoni compartit, sinó també una responsabilitat compartida”

monestir de Sixena, murals, obres d'art, litigi, Aragó, Catalunya, Lleida
Imatge d'un dels murals corresponent a les obres de Sixena. (Foto: Arxiu)
El conseller de Cultura, Santi Vila, ha afirmat avui que “entre aragonesos i catalans no només tenim un patrimoni compartit, sinó també una responsabilitat compartida”. “El Govern d’Aragó i el Govern de Catalunya estem conjurats a gestionar conjuntament tot un patrimoni que tenim la responsabilitat de protegir i de projectar al món, al marge que els processos judicials resolguin el que s’hagi de resoldre”, ha afegit Vila.


El conseller de Cultura ha fet aquestes afirmacions al Parlament de Catalunya, en el marc d’una resposta a una pregunta sobre la destinació de les pintures murals del monestir de Sixena.
 
En referència al futur de l’art de Sixena, Vila ha ressaltat que “hem heretat un conflicte absolutament enverinat” i ha subratllat que “tenim l’oportunitat de formar part de la solució”. El conseller de Cultura ha destacat que “des del 1936, amb Josep Gudiol al capdavant, els catalans hem participat  activament d’accions de protecció, de salvaguarda i de conservació i s’ha fet amb generositat i diners públics fins als nostres dies”.
 
En relació amb el compromís de gestionar el retorn de 53 del centenar d’objectes del monestir de Sixena que estan en litigi, Santi Vila ha destacat que “aquest patrimoni formarà part d’un dipòsit que gestionarem i administrarem les dues administracions”.
 
Pel que fa a les pintures murals de Sixena, que actualment acull el MNAC, Vila ha alertat que “lesionaríem de forma irreparable i irreversible les pintures si fossin arrencades en aquest moments”. Per Vila cal valorar “des d’on es pot donar la major difusió a les pintures, si des d’un museu nacional que ha acreditat capacitat de conservació, protecció i difusió al món o des de Sixena, que a data d’avui encara no reuneix les condicions”.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat