Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El Patronat de Turisme donarà un impuls a la promoció del turisme de la pesca i la gastronomia durant el 2016

El Pla d'accions per enguany recull més d'un centenar d'actuacions destinades a impulsar les marques turístiques Pirineus i Terres de Lleida tant a escala estatal com internacional

pesca, pescador, Vall de Boí
Imatge d'un home pescant a la Vall de Boí. (Foto: Arxiu)
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida donarà enguany un impuls a la promoció del turisme de la pesca i durà a terme diferents activitats amb motiu de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme.

Són dues de les prioritats del Pla d'accions per al 2016, que recull més d'un centenar d'actuacions destinades a impulsar les marques turístiques Pirineus i Terres de Lleida tant a escala estatal com internacional. També es volen potenciar els nous productes turístics que s'han creat en els darrers temps, com ara Moturisme, Ara Lleida, destinats als aficionats a les motos, i Benvinguts, senderistes i cicloturistes. Els mercats considerats prioritaris són Catalunya, l'Estat espanyol, França i Benelux. Aquest dijous la Diputació de Lleida ha reunit els tècnics de turisme dels consells comarcals de la demarcació per abordar els objectius del Pla d'accions del Patronat.
 
Segons ha informat el Patronat de Turisme, el Pla d'aquest any recull un ampli ventall d'accions destinades tant al públic final com a tour operadors turístics i mitjans de comunicació de Catalunya, de la resta de l'Estat i a escala internacional.

La pesca serà un dels productes turístics que impulsarà aquest any 2016 el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida amb una sèrie d'accions promocionals destinades tant al públic estatal i de proximitat com també al mercat francès pel que fa a l'àmbit internacional, segons ha explicat el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, en el decurs de la reunió amb els tècnics de turisme dels consells comarcals que ha tingut lloc avui a la Diputació de Lleida. Enguany el Patronat de Turisme ha volgut donar una major visualització al producte de la pesca, en el qual també hi estan treballant diferents patronats de turisme de la demarcació. Les comarques de Lleida disposen d'una àmplia oferta de rius i embassaments per practicar la pesca i cada any atreuen molts visitants de tot Catalunya i la resta de l'Estat, com també molts pescadors francesos.

Juli Alegre ha explicat que la promoció del producte de la pesca s'afegirà a la resta de productes turístics que ja promociona el Patronat de Turisme, molts dels quals ja tenen una estructura i un pla d'accions propis, com ara el turisme rural; l'oferta de neu; el senderisme, que té el programa específic Benvinguts, senderistes i cicloturistes; l'enoturisme; els càmpings; l'astroturisme, i darrerament també el Moturisme Ara Lleida. En relació amb el programa Moturisme Ara Lleida s'han previst un seguit d'accions d'àmbit internacional amb l'associació europea Touring Route i el club d'automobilisme Alemany ADAC, com també una col·laboració amb l'Encuentro Grandes Viajeros, que tindrà lloc aquesta primavera a la ciutat de Lleida.

També de cara a aquest any 2016 el Patronat impulsarà amb un pla d'accions personalitzat el turisme actiu, l'oferta de natura i cultura, el turisme familiar i la gastronomia, que enguany tindrà una significació especial amb motiu de la declaració per part de la Generalitat de Catalunya com l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme, després que Catalunya fos designada Regió Europea de la Gastronomia el mes de juliol de 2015. 

Entre les actuacions previstes amb motiu de l'Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, el Patronat de Turisme, en col·laboració amb l'Agència Catalana de Turisme, presentarà a la tardor l'oferta gastronòmica lleidatana a la ciutat de Bordeus en un acte adreçat a mitjans de comunicació i tour operadors francesos. També col·laborarà amb el programa Benvinguts a pagès, que organitzen la Fundació Alicia i la Generalitat de Catalunya. Aquesta acció, adreçada al mercat català, consistirà en un cap de setmana de portes obertes a les explotacions agrícoles i ramaderes. El públic podrà visitar els productors, els quals mostraran les seves explotacions, oferiran tastos i comercialitzaran productes.

Mercats prioritaris

Catalunya, el mercat espanyol i, en l'àmbit internacional, França i el Benelux són els mercats considerats prioritaris enguany pel Patronat de Turisme, sobre els quals es duran a terme bona part de les accions de promoció i de suport a la comercialització previstes. En un segon nivell s'han planificat accions destinades a captar el públic d'Alemanya, el Regne Unit, Irlanda i Israel i en darrer lloc també es faran accions puntuals als Països Nòrdics, Itàlia, Portugal, Països de l'Est, la Xina, Àsia-Pacífic, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud.

El Pla d'accions preveu també la participació del Patronat de Turisme en una desena de fires i salons de turisme, tant d'àmbit estatal com internacional, en workshops, com també en l'organització de famtrips i presstrips i les campanyes publicitàries institucionals previstes en els mercats interior, estatal i internacional –aquestes darreres per mitjà dels CPT que depenen de l'Agència Catalana de Turisme.

Col·laboració amb les oficines de turisme i les agències receptives

Per aquest any 2016, el Patronat de Turisme vol millorar les dades estadístiques sobre els turistes que visiten la demarcació de Lleida, conèixer millor el seu perfil, les preferències, els llocs de procedència i les motivacions que els han dut a escollir la nostra destinació per a les seves vacances, sortides de cap de setmana o festius, mitjançant la gestió de la informació que reben les diferents oficines de turisme de la demarcació. Aquesta informació, una vegada processada, servirà al Patronat per planificar noves accions promocionals adreçades a públics específics. També mantindrà per a aquest any 2016 el conveni de col·laboració amb la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya de la Universitat de Lleida per a l'anàlisi i l'elaboració d'enquestes i estudis diversos per conèixer la realitat del sector turístic a la demarcació de Lleida.

Finalment, el Patronat de Turisme també ha previst accions de col·laboració amb les agències de viatges receptives de les comarques de Lleida per tal d’estructurar nous paquets turístics i fer més difusió dels existents.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat