Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Prop de 120 bloguers, periodistes i 'tour' operadors van visitar les terres de Lleida durant el 2015

En diferents accions desenvolupades arreu de la demarcació per la Diputació de Lleida, adreçades bàsicament als mercats europeu, americà i asiàtic

periodistes, bloguers, Lleida
Periodistes i bloguers del Benelux que van visitar les comarques de Lleida durant el 2015. (Foto: ACN)
Una de les principals línies de treball del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per donar a conèixer l'àmplia oferta turística que ofereixen les comarques lleidatanes és aproximar els agents preceptors a la realitat del territori a través de viatges de familiarització en els qual poden viure directament l'experiència. Aquesta filosofia de treball s'ha concretat l'any 2015 amb l'organització o col·laboració en una quarantena d'accions (24 press trips, 9 fam trips i 5 blog trips) desenvolupades a totes les comarques de la demarcació i adreçades bàsicament als mercats europeu, americà i asiàtic. En total, una vuitantena de periodistes i bloguers, i una quarantena de tour operadors, han conegut sobre el terreny els principals recursos turístics del Pirineu i la plana de Lleida.


Aquestes iniciatives endegades pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, amb el suport de la Generalitat, han tingut com a eixos vertebradors la incidència sobre els mercats d'origen considerats prioritaris per l'interès dels seus habitants en la demarcació de Lleida i l'impuls d'activitats o indrets que es consideren actualment d'interès especial. El Patronat ha desenvolupat accions destinades a incrementar el nombre de turistes procedents de països europeus com ara Alemanya, França, el Regne Unit o Itàlia o el Benelux, així com de nacions com ara Israel, els EUA, Rússia i els països de l'Est i d'Àsia.

Igualment, diversos viatges de familiarització han tingut com a objectiu donar a conèixer el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, així com les Valls d'Àneu i la Vall de Boí, zones amb una interessantíssima oferta paisatgística, patrimonial i d'activitats que esdevenen idònies per al turisme familiar.

El programa de viatges de familiarització desenvolupat el passat exercici no ha deixat de banda d'altres propostes de recent creació com ara "Perseguits i salvats", la recuperació i habilitació dels antics itineraris de fugida dels jueus durant la II Guerra Mundial a través dels Pirineus, o el Camí Ignasià, una ruta turísticoreligiosa que transcorre paral·lelament al camí de Sant Jaume lleidatà.

Les campanyes s'han adaptat també a l'evolució del sector, especialment al de les noves tecnologies de la comunicació que han fet d'Internet un element central en la promoció turística de qualsevol destinació. Així, i donada la capacitat de prescripció que en aquest àmbit ha assolit la figura del bloguer, durant l'any 2015 va organitzar diversos trips amb bloguers nacionals i internacionals per tal que aquests fessin difusió dels atractius de Lleida a través d'Internet i de les xarxes socials. A més, l'ens lleidatà va participar activament en el congrés mundial de bloggers TBEX celebrat la primavera passada a la Costa Brava.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat