Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El turisme a Lleida augmenta un 12,7% durant el 2015

Els equipaments culturals públics de la capital del Segrià van sumar 389.498 usuaris, un 1% més que al 2014

turisme, bus turístic
Imatge del bus turístic de Lleida. (Foto: Arxiu)
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha fet balanç aquest dimecres a Madrid en el marc del saló Fitur de les principals dades turístiques de la ciutat de Lleida, que es concreten en un augment de visitants del 12,7% durant l'any 2015. L'Oficina de Turisme de la Paeria va registrar 30.695 visitants durant el 2015.

L'increment es va començar a percebre durant el primer semestre de l'any amb un increment del 3,11%, augment que en el segon semestre va arribar al 20,11%, respecte de 2014. Els equipaments culturals públics de la ciutat van sumar 389.498 usuaris durant l'any passat, un 1% més que el 2014, i la Llotja va aplegar 104.114 persones, un 9% més. La Llotja va acollir 234 congressos, esdeveniments i reunions, un 16% més que l'any anterior.
 
Àngel Ros ha destacat aquest creixement de visitants registrat a la ciutat de Lleida tant pel que fa a visitants de l'interior com estrangers, així com l'increment d'usos dels equipaments culturals de la ciutat. L'alcalde ha assenyalat que la imatge de Lleida i el seu posicionament s'ha de basar en el reconeixement de la Seu Vella i el seu avenç per ser declarada Patrimoni Mundial, ja que "estem en vies d'assolir aquest reconeixement", ha afirmat. 

També ha remarcat que Lleida ha de situar la Seu Vella i el seu entorn natural, que configuren el riu i l'Horta, "i a partir d'aquí posicionar la seva gastronomia, l'art, la cultura i posicionar els seus espais naturals, aquest és el pack turístic que ofereix Lleida", ha dit. Ros també ha recordat que, en potenciar l'eix Lleida–Pirineus, "Lleida és la porta d'entrada al Pirineu i compta amb un turisme descentralitzat tant d'estiu com d'hivern que afavoreix clarament les dues zones". 

Lleida també ha incrementat el seu atractiu cultural aquest any passat amb un increment de l'1% en el número de visitants als equipaments culturals públics. Durant el 2015, un total de 389.498 persones van visitar els equipaments i van assistir a les diferents programacions, espectacles, concerts, exposicions programats a la Llotja, la Seu Vella, el Museu Morera, el Centre d'Art la Panera, el Teatre Municipal de l'Escorxador, l'Auditori Municipal Enric Granados, la Casa dels Gegants, el Museu Roda Roda, el Castell del Temple i el conjunt d'equipaments que mostren el patrimoni arqueològic de la ciutat. 

Pel que fa als congressos, prenent com a referència la Llotja, Ros ha assenyalat que el Palau de Congressos va aplegar 104.114 usuaris l'any 2015, fet que suposa un increment d'un 9% respecte de l'any anterior. L'equipament va celebrar 234 reunions, convencions i congressos, xifra que suposa un increment del 16% respecte de 2014. Pel que fa als espectacles programats a la Llotja, se n'han fet 52 -un 30% més que el 2014- i hi han assistit 68.310 persones, un 8% més que l'any anterior.

Els visitants de Lleida

Pel que fa a visitants, Ros ha assenyalat el maig com el mes fester de l'any a la capital del Segrià, ja que atreu més nombre de turistes que cap altre, tret dels del període estiuenc i el desembre, que amb els ponts de la Puríssima i el Nadal són els únics capaços de superar l'afluència de visitants. Barcelona, País Valencià, Comunitat de Madrid, Aragó, el País Basc i Andalusia, per aquest ordre, són els llocs d'origen dels turistes de l'Estat que visiten Lleida. Entre els que vénen de l'estranger, els francesos ho són en forma molt destacada, seguit dels italians, alemanys i britànics.

La Ruta del Vi de Lleida se situa en el desè lloc del rànquing de rutes vitivinícoles de l'Estat

L'alcalde de Lleida també ha destacat que la Ruta del Vi de Lleida va tenir 36.123 visitants durant el 2014, xifra lleugerament superior a la registrada l'any anterior. Des de l'inici de la campanya 2008/09, quan es va crear, la Ruta del Vi de Lleida ha anat experimentant una expansió positiva segons l'alcalde.

En l'actualitat, la Ruta del Vi de Lleida figura per nombre de visitants en el desè lloc del rànquing estatal elaborat per Rutas del Vino de España, organisme depenent de Turespaña i que encapçala Enoturisme Penedès. La ruta lleidatana està pel damunt de les accions promocionals de zones prou conegudes com ara Navarra, Jumilla, Rueda o Montilla-Moriles i immediatament per sota de Somontano i Empordà.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Admirat Josep

Se7opinions

Publicitat
Publicitat