Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El Comú denuncia que Ros està renegociant amb Arnó el contracte de radars de forma totalment opaca

"Tot el que es recapta en concepte de radars es destina al 100% a la seguretat vial", rebla l'alcalde

radar, radars, Lleida
Els radars, font de picabarelles entre el Comú i el PSC. (Foto: Comú de Lleida)
Fa un mes i mig el Comú va formular diverses preguntes per "dotar de transparència" la concessió dels radars, però la formació assegura que l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, "utilitza comunicats i cartes al director per difondre les dades que li interessen i menysprea així la Paeria com a institució on els grups de l'oposició tenen el dret i deure de fiscalitzar l'acció de govern i l'equip de govern l'obligació de respondre". Per aquest motiu, el Comú de Lleida suggereix a Ros que expliqui a la ciutat els motius pels quals, segons el grup municipal, està renegociant el contracte de gestió dels radars i "quines concessions pensa fer a Arnó". "L'alcalde feia públic al gener un informe jurídic segons el qual s'havien desestimat les reclamacions d'Arnó. Doncs per què segueix atenent el que la concessionària reclama?", es pregunta el Comú.


El paer en cap explica en una publicada al diari municipal que "tot el que es recapta en concepte de radars es destina al 100% a la seguretat vial", però el Comú assegura que Ros no acredita aquesta afirmació. En aquest sentit, el Comú ha denunciat que l'alcalde protegeixi més els interessos de la concessionària que no pas els de la ciutadania. "I ens dóna la raó perquè, una vegada més, no diu ni mu sobre l'incompliment d'obligacions contractuals per part de la concessionària dels radars. Perquè, efectivament, el contracte signat amb la Paeria obligava Arnó a fer una sèrie d'obres i reformes gran part de les quals no s'han portat a terme", en paraules del Comú de Lleida, que es pregunta si aquestes inversions  -que haurien de repercutir en millores als carrers per als ciutadans de Lleida- són moneda de canvi en la renegociació del contracte que "d'amagat" està portant a terme amb la concessionària.

Finalment, el Comú recorda de nou que, segons l'informe preliminar d'Urbanisme i Concessions que l'alcalde va encomanar, "es desestimen les reclamacions d'Arnó". "Si tot era correcte, si s'ajustava al contracte multar només a partir de 65 quilòmetres per hora, aleshores què està negociant amb la concessionària?", es pregunta la formació municipal.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat