Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

La divuitena edició de la Fira Municipàlia de Lleida augmenta el seu pes internacional

El saló, que se celebrarà juntament amb Innocamping, tindrà un impacte econòmic sobre la ciutat i àrea d'influència de 7,5 M€

Municipàlia 2015, Innocamping 2015, Fira de Lleida, Àngel Ros, Joan Reñé, Joan Simó, Ramon Farré, expositors
Imatge de la presentació a la Llotja de Lleida dels salons Municipàlia i Innocamping de Fira de Lleida. (Foto: Fira de Lleida)
Un dels factors que fan de Municipàlia una Fira de referència internacional és l'impacte econòmic que té sobre la ciutat de Lleida i les poblacions del voltant, sobretot en l'hoteleria i la restauració, que es calcula que és de 7,5 milions d'euros. A més, amb un 15% d'expositors estrangers, l'edició d'enguany de Municipàlia serà una de les més internacionals de la història, atès que hi haurà la presència d'empreses de països com ara el Canadà, França, Alemanya, Holanda, Itàlia, Portugal i Turquia. En l'àmbit estatal, el certamen comptarà amb expositors de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i, també, d'Alacant, Burgos, Castelló, Guipúscoa, Osca, Madrid, Múrcia, Ourense, Palència, Pontevedra, València, Biscaia, Saragossa i Sevilla.


Durant la presentació dels dos certàmens, l'alcalde de Lleida i president del Patronat de la Fundació Fira de Lleida, Àngel Ros, ha apuntat que Municipàlia "s'ha convertit en l'única Fira dedicada genèricament als equipaments i als serveis municipals a tot l'Estat després que el saló de Madrid hagi centralitzat la seva oferta bàsicament en el medi ambient i el de Saragossa ja no se celebri". Ros ha destacat l'assistència de Deutsche Messe, una delegació de la fira Metropolitan Solutions de Berlín, de la qual formaran part diferents entitats i que s'emmarca en el conveni signat a fi de potenciar la internacionalització de Municipàlia.  
 
Joan Simó, president de la Cambra de Comerç de Lleida, ha valorat positivament el fet que s'hagi mantingut el nombre d'expositors de l'edició de 2013, així com la celebració de la Missió Tècnica Internacional organitzada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas. El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha manifestat que, a banda de ser un aparador de les novetats del sector, Municipàlia "és un punt de trobada dels alcaldes, els regidors i els consellers comarcals per posar en comú les experiències del dia a dia". Per la seva banda, el delegat del Govern a Lleida en funcions, Ramon Farré, ha fet una crida als representants del món local i supramunicipal perquè visitin la Fira "en un bon moment per plantejar-se les inversions futures".  
 
Com a novetats més destacades de Municipàlia destaca la Missió Tècnica Internacional: Solucions sostenibles per a la gestió de les nostres ciutats, organitzada per la Unión Iberoamericana de Municipalistas, en què una vintena de tècnics i càrrecs de països llatinoamericans visitaran la Fira per compartir experiències sobre energia, mobilitat i medi ambient.  
 
Pel que fa a Innocamping, destaca com a novetat d'aquesta edició l'increment d'expositors internacionals, amb especial rellevància de les empreses franceses. A més, s'incorporen nous sectors com ara les empreses de comunicació i seguretat, els jocs d'aigua, el mobiliari exterior i les instal·lacions esportives.  
 
A Innocamping hi participaran diferents entitats, ja sigui organitzant jornades o donant suport al Saló, com és el cas de la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC), l'Associació d'Empresaris de Clubs Catalans de Fitness (ADECAF), l'ORTHOS-Escola de Formació Esportiva, l'Associació de Gestors Esportius de Catalunya (ACGEP)  i l'Associació Espanyola de Fabricants i Distribuïdors d'Articles Esportius (AFYDAD). També s'hi desenvoluparan jornades d'interès per al sector com ara la de Procamping i conferències sobre les claus per atraure turistes del centre d'Europa, sobretot holandesos i britànics, a càrrec d'Heinze Latkze, Alan Rogers i Anwb.  
 
En l'aspecte organitzatiu, els visitants es podran descarregar gratuïtament l'app per a mòbils Municipàlia-Innocamping per consultar els sectors, els productes exposats, les activitats de la Fira i altres informacions d'interès. Enguany els dos certàmens comptaran amb plena ocupació dels pavellons i s'incrementa la superfície d'exposició exterior en un 15% respecte a l'edició de 2013 fins arribar als 2.500 metres quadrats.  
 
Municipàlia i Innocamping -salons que se celebren bianualment- acolliran en conjunt quaranta activitats paral·leles, de les quals catorze són jornades tècniques; vint, conferències i presentacions d'empresa, i tres, seminaris professionals. Entre aquestes activitats destaca el Fòrum d'Energia i Competitivitat, el congrés anual Ategrus, la novena edició de la jornada Procamping, la Jornada de Sindicatures Municipals de l'FMC, les Smart Cities als serveis urbans de Lleida, el Pacte dels Alcaldes a les Terres de Lleida i la Missió Tècnica Internacional de la Unión Iberoamericana de Municipalistas.
 
Els sectors representats a Municipàlia i Innocamping són els de transport i mobilitat; enllumenat de la via pública; tecnologies de la informació; instal·lacions esportives i de lleure; neteja municipal; medi ambient; mobiliari urbà; energies renovables; necròpolis; obres públiques; parcs i jardins; prestacions de serveis; seguretat i vigilància; senyalització i seguretat de la xarxa viària; tractament d'aigües, llots residuals, residus sòlids urbans i industrials; piscines i sistemes de depuració; sistemes de recollida i selecció de residus; bungalous i mobil homes; mobiliari interior i exterior; control d'accés i automatismes, i vehicle elèctric.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Admirat Josep

Se7opinions

Publicitat
Publicitat