Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El grup d’ICV denuncia la perillositat que causa la nova reurbanització de l’entorn del col·legi Episcopal

L’equip d’Eduard Baches creu que la Paeria ha actuat de forma electoralista i sense escoltar la ciutadania

col·legi Episcopal,obres,carrer,queixes
Obres de millora que l'Ajuntament de Lleida ha fet als voltants del col·legi Episcopal. (Foto: Ajuntament de Lleida)
L’Ajuntament de Lleida està duent a terme les obres de millora de l’entorn del col·legi Episcopal per millorar la seguretat dels veïns, estudiants i vianants. Exactament, les obres han estat als carrers Doctor Combelles, Pius XII, Roca Llaurador i Joan Miró, on han limitat la velocitat a 20 km/h, han prohibit l’estacionament de vehicles, han reduït l’espai de circulació i han augmentat la zona per a la comunitat educativa i veïnat. Però l’equip d’Eduard Baches, candidat d’ICV, creu que aquestes obres no són suficients i que les queixes del veïnat continuen.


Baches denuncia que es prioritzi la realització de nyaps amb pintura, “que segurament acabaran bruts”, en lloc d’ampliar la vorera fins a l’espai desitjat, perquè segons el candidat d’ICV, “estalviar quatre euros només s’entén des de la voluntat de voler inaugurar el màxim d’obres amb una intenció clarament electoralista”. Afegeix que, per no haver ampliat aquesta vorera, s’hi ha col·locat unes pilones verdes “excessivament properes al vial”, que esdevenen un perill per als infants que s’hi acosten a jugar.

La Paeria ha reduït el límit de velocitat a 20 km/h, però consideren que seria més adequat rebaixar-la a 10 km/h. Insisteixen també a crear un pas de vianants elevat a l'encreuament de Dr. Combelles amb Bisbe Messeguer per evitar l’entrada de vehicles a massa velocitat i a incloure bandes rugoses al llarg del carrer per moderar la velocitat. Per solucionar aquesta aglomeració de vehicles, aposten per fomentar l’ús del transport públic amb abonaments i línies més freqüents d’acord amb les necessitats de la gent.

Pel que fa a la zona urbanitzada, creuen que seria més adient urbanitzar fins al carrer Joan Miró per la gran afluència de gent que es concentra a hores puntuals i delimitar-lo amb pilones mòbils que no deixin passar cap vehicle privat que no fos propietari o llogater d’alguna de les places de garatge dels edificis afectats.  Baches opina que aquests problemes s’haguessin solucionat si l’Ajuntament de Lleida hagués escoltat els veïns a l’hora de realitzar aquestes intervencions als carrers.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat