Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El comerç de Lleida rep el seu merescut homenatge

Supermercats Plusfresc va ser el gran distingit de l’entrega de premis en rebre tres guardons, entre ells el premi Excel·lent de l’Any

Supermercats Plusfresc, Premis Comerç de Lleida, gala
Supermercats Plusfresc, el gran protagonista de la nit. (Foto: Dani Martínez)
La Seu Vella va acollir ahir a la nit la tercera edició dels Premis Comerç de Lleida, una festa anual que pretén subratllar la importància del comerç a la ciutat i premiar-lo amb el reconeixement de les persones i les empreses que han destacat durant l’any per les seves iniciatives, la seva trajectòria personal o la dinamització del comerç. En la present cita, les set associacions de comerciants de la capital del Segrià van rebre una especial menció per la seva atenció i el corresponent esforç diari per tal de mantenir viu el comerç de la ciutat i la seva proximitat als clients. A més, aquest protagonisme va ser compartit amb Supermercats Plusfresc, empresa que va rebre tres guardons, entre ells el premi Excel·lent de l’Any.


En un ambient solemne, alhora que festiu i de celebració, la gala va estar amenitzada per una cinquanta de membres de totes les edats de la Banda Municipal de Lleida, la qual està immersa en la celebració dels seus cent anys. Així, aquesta va ser una excel·lent manera d’amenitzar una vetllada que va ser emocionant per a molts.

Cal destacar que es van presentar un total de 44 candidatures en 10 categories establertes i, per tant, es van lliurar 17 premis i 1 menció especial. El de millor campanya de promoció i dinamització comercial va ser per a l’Associació de Productors del Mercat Hort a la Taula de Lleida; el de millor iniciativa tecnològica, per a Supermercats Plus Fresc; el de millor iniciativa de responsabilitat social, per a Distribuiciones Dalumen; el de millor concepte comercial, per a Espai A47; el de millor comerç de barri, per al Bon Forner; el de tota una vida dedicada al comerç, per a Ramon Santesmasses Mestre, i en aquesta categoria el jurat va decidir donar l’accèssit de tota una vida dedicada al comerç a Mari Carmen Ceballos Navarro; el de millor venedor de l’any, per a Josep Martínez Pérez; el de relleu generacional, per a Bar Restaurant Comba; els premis d’establiments històrics van ser per a Forn Segura, Bar Restaurant Comba, Pastisseria Monrabà, Joieria Lavaquial, Carrosseries Consa, Supermercats Plusfresc, Pastisseria El Cisne i Casas, i el de comerç excel·lent de l’any, per a Supermercats Plusfresc, com a reconeixement a una empresa creativa, de qualitat, on el compromís amb la innovació i l’entorn és una constant.

“Sempre és molt gratificant rebre reconeixements. A més, és una empenta per continuar fent les coses com les estem fent”, va manifestar en declaracions a 7accents el director d’organització i sistemes de Supermercats Plusfresc, Carles Hurtado. Casualment, l’empresa va rebre el premi de la millor iniciativa tecnològica i el d’establiment històric. “El nostre president, el senyor Pujol, sempre ha apostat per les noves tecnologies”, va apuntar el directiu, qui va afegir que “seguim molt arrelats a Lleida, a més de créixer per tal de ser competitius, i sempre amb productes de proximitat, de qualitat i frescos, tenint al client davant”.

El valor del teixit comercial de Lleida

En els corresponents parlaments, el paer en cap, Àngel Ros va manifestar que el comerç és l’encarregat de fer ciutat i dóna una fisonomia pròpia, sent aquest “la imatge dels nostres carrers”. A més, va indicar que s’està treballant per la recuperació econòmica i, per tant, “serà el comerç el primer indicador de la corresponent recuperació”. Per altra banda, també va argumentar que el teixit comercial local ha estat capaç d’adaptar-se als nous marc, fent un model que manté els valors i el dinamisme, el que ha permès que Lleida sigui “una ciutat de serveis”.

D'altra banda, l’alcalde de Lleida va destacar la Seu Vella com escenari de l’entrega de premis. Així, va apuntar que aquest tipus d’actes ajuden a la candidatura perquè el conjunt monumental sigui reconegut com a Patrimoni Mundial de la Unesco. També va explicar que Lleida viu del món agroalimentari, però, indirectament, també del comerç i dels serveis i del teixit industrial i tecnològic.

Per la seva banda, el tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica, Rafael Peris, va fer especial menció de l’empenta, la capacitat d’adaptació, l’emprenedoria, la visió comercial i la participació en la implicació social dels presents. “Lleida creix, i això s’associa a les consideracions socials i econòmiques, però també a orgull i valors, els quals han de créixer com l’economia”. També va tenir bones paraules per al teixit format pels 2.000 comerços que hi ha a la ciutat gràcies a tota la tasca que fan.

La gala va intercalar els vídeos de les associacions de veïns amb el lliurament dels premis i les interpretacions de la Banda Municipal de Lleida. De fet, aquesta va tancar l’acte amb la reestrena, com a primícia, de la peça musical Lo Comerç, composta l’any 1905 pel lleidatà Joan Antoni Inglés i Florensa. Cal dir que la pàgina musical es va veure projectada a la pantalla i es va explicar que aquesta ha estat recuperada de l’Arxiu Històric Municipal, mentre que el director de la Banda, Amadeu Urrea, l’ha transcrit i l'ha adequat per ser presentada.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fem escola

Se7opinions

Publicitat
Publicitat