Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

La Paeria impulsarà un lobby d'influència pel corredor ferroviari mediterrani que tingui incidència a Lleida

Dins del POUM, també es prepara el planejament urbanístic de l’extensió del polígon del Segre fins al terme d’Alcoletge

POUM,alcalde,Fèlix Larrosa,
Presentació de la nova fase del POUM a l'Ajuntament de Lleida. (Foto: Ajuntament de Lleida)
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha anunciat que “la Paeria impulsarà un lobby per influir en el desenvolupament de les comunicacions i els corredors ferroviaris que tinguin incidència a les terres de Lleida”, unes comunicacions que són fonamentals en el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que l’Ajuntament de Lleida està desenvolupant i que situa Lleida dins de l’entorn de ciutats mediterrànies.


El paer en cap ha explicat, en aquest sentit, que s’ha elaborat un document adreçat a les institucions del territori proposant la creació d’un lobby o grup de treball per influir sobre les estratègies de desenvolupament de corredors ferroviaris amb incidència a la ciutat de Lleida, en particular el Corredor Ferroviari Mediterrani de Mercaderies. D’aquesta manera, es pretén que aquest grup es converteixi en un veritable agent actiu en el debat sobre aquestes infraestructures, “reivindicant i posant en valor el paper determinant de Lleida en la connexió entre el possible corredor central i el corredor ferroviari del Mediterrani”.

Àngel Ros també ha explicat que una altra de les prioritats del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal és el desenvolupament industrial de Lleida i, en aquest sentit, ha anunciat que “ja s’està preparant el planejament urbanístic de l’extensió del polígon del Segre fins al terme d’Alcoletge i la primera fase del polígon de Torreblanca”. Per la seva banda, el tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Fèlix Larrosa, ha explicat que “el procés de participació del POUM segueix endavant perquè és un procés viu”. Per aquest motiu, i amb la voluntat de la Paeria de fomentar el procés participatiu en aquest projecte, Larrosa ha anunciat la creació de cinc tallers de participació que se centraran en la mobilitat i infraestructures, la promoció econòmica, industrial, comercial i turística, territori i desenvolupament urbà, medi ambient i sostenibilitat i sobre l’habitatge, cohesió social i qualitat de vida: “Amb aquests tallers, volem que els participants aportin reflexions i idees per incloure al plantejament urbanístic”.

La participació ciutadana ha generat 24 nous elements que s’estudiaran per la seva possible relació al Pla, com establir una vinculació del desenvolupament dels sectors urbanitzables no delimitats amb el finançament d’elements d’estructuració bàsica del Centre Històric, com alguns vials estructurals, algunes places fonamentals o alguns equipaments. En relació amb l’estructura viària i ferroviària, es proposa estudiar el traçat alternatiu que connecta Lleida i l’aeroport, per Alpicat, amb la formació d’un eix ferroviari que passi per Torrefarrera i Rosselló. També inclouen la petició de l’enllaç de l’autovia A-14, de la Val d’Aran, des de l’enllaç de l’autovia de l'N-II fins a l’interior de la ciutat, amb un vial rodat paral·lel a l’eix ferroviari abans esmentat.

La propera fase d’aquest projecte consisteix en la redacció del document per a l’aprovació inicial del POUM, prevista a finals d’any. Finalment, també s’està treballant en la nova normativa urbanística del POUM amb l’objectiu de simplificar-la significativament, ja que es preveu derivar part de la regulació cap a ordenances específiques, competència exclusiva de l’Ajuntament de Lleida.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fruita amb injustícia social

Publicitat
Publicitat