Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Precarització laboral i democràtica a l’inici d’un nou curs

Un cop més ens han dit que el curs escolar ha començat amb normalitat i fins i tot, aquesta vegada, que la tendència dels darrers anys comença a canviar per l’augment de professorat contractat obviant, és clar, que hi ha en el sistema 10.279 alumnes més. Deia la Consellera en roda de premsa “que si el país comença a sortir-se’n, és veritat que la Generalitat  fa un esforç perquè el Servei d’Educació faci un canvi de tendència”. Costa de creure això quan es contracta part del professorat amb efectes del dia en què comencen les classes i, per tant, aquests docents arriben als centres sense haver pogut preparar res. D’altra banda, el govern de la Generalitat ha instat el titular d’Economia perquè els treballadors públics tornin a percebre el 2015 la paga extra que els darrers tres anys els ha estat arrabassada. De moment, però, el que sabem és que la Generalitat s’ha negat a fer extensiva la sentència –ferma- a la resta de treballadors públics per la qual el docent demandant ha percebut els havers corresponents als 44 dies meritats de la paga extra de 2012. Talment, sembla que un atac d’amnèsia hagi impregnat aquestes declaracions dels responsables polítics atès que les velles mancances en tot allò que fa referència al nostre sistema educatiu lluny de millorar es perpetuen en el millor dels casos i s’agreugen més encara amb la implementació de la llei Wert a 1r, 3r i 5è de Primària. És així que podem dir que es manté la precarització laboral dels treballadors i treballadores de l’ensenyament i s’aprofundeix en la pèrdua de qualitat i valors democràtics a l’escola. I és que sota una posada en escena de rebuig i confrontació el cert és que la consellera Rigau ha aplicat diferents preceptes de la LOMCE com és ara la pèrdua de capacitat decisòria dels Consells Escolars, la introducció de la prova diagnòstica a 3r de Primària, les avaluacions per cursos i no per cicles, l’avaluació de l’àrea de Religió, etc. A més, a la senyora Rigau li ha faltat temps per proposar de modificar el Decret de Direccions –que USTEC·STEs ha recorregut fins al Tribunal Suprem- per tal de que aquestes siguin seleccionades a partir d’ara per una majoria de membres de la comissió de selecció triats per l’Administració. En aquesta mateixa línea de més i millor democràcia, en gairebé el 80% de les adjudicacions d’estiu basades en el Decret de Provisió i Perfils hi han intervingut de manera directa les Direccions dels centres. Suposa això un canvi de model en la forma de provisió dels llocs de treball públics que l’assimilen al model de gestió privada i que converteixen aquelles, de facto, en caps de personal. Però és que a més a més, les retallades continuen: la reducció d’un 15% de jornada i sou al personal interí i substitut, el retard impresentable en la cobertura de les substitucions, la negativa a fer extensiu el cobrament del 4t estadi al personal interí, el no cobrament del mes de juliol per a aquest mateix col.lectiu, el rosari de models de contractació a temps parcial, etc.


Davant d’aquesta ofensiva per liquidar el sistema públic d’educació, i en el marc d’una situació política marcada per l’exercici del dret a decidir, USTEC·STEs (IAC) vol expressar  amb tota la rotunditat possible que no es pot negar el dret d’una nació a l’autodeterminació. De la mateixa manera veiem la necessitat de promoure un debat sobre l’educació pública que volem. Volem també decidir sobre això. I és per aquest motiu que juntament amb altres organitzacions, entitats i persones USTEC·STES (IAC) ha decidit d’impulsar una ILP (Iniciativa Legislativa Popular) per una Proposició de Llei del Sistema Educatiu de Catalunya on s’aposti per una educació des de Bressol fins a la Universitat radicalment fonamentada en la democràcia, la qualitat, la inclusió i la coeducació, el caràcter plenament públic, la qualitat, la laïcitat i un finançament adequat i equiparable al dels països més avançats en aquest terreny.

Només des de la participació i la mobilització serà possible revertir l’estat actual de les coses que la propaganda governamental vol fer creure que ja està canviant. La realitat, tossuda, mostra amb claredat just el contrari.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Del local al global

Publicitat
Publicitat