Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

La Fira de Sant Miquel més internacional

Fira de Lleida promociona Sant Miquel, Eurofruit i Municipàlia a Bielorússia

Fira de Sant Miquel 2018
La presència d’expositors, importadors i distribuïdors internacionals esdevé un dels pols d’atracció principals tant de la Fira de Sant Miquel i Eurofruit com dels salons Municipàlia i Innocamping. (Foto: Fira de Lleida)
La 65a edició de la Fira Agrària de Sant Miquel (Saló Estatal de la Maquinària Agrícola) reforça enguany la seva internacionalització amb la presència d’expositors estrangers procedents de França, Portugal, Itàlia, Egipte i Bielorússia i amb el desenvolupament de missions inverses a l’Índia, el Kazakhstan, Kènia, el Marroc, Panamà, Costa Rica, Sèrbia, Sud-àfrica, l’Uzbekistan i Xile.

ACCIÓ

Al llarg de tota la jornada del dijous 26 de setembre tenia lloc a la Sala 4 Sud del Pavelló 4 de Fira de Lleida una missió inversa del sector agrícola amb distribuïdors i importadors dels deu països enumerats anteriorment, l’objectiu dels quals era establir contactes amb empreses catalanes que busquin col·laboradors en aquest mercat. De l’organització de la missió se'n va encarregar ACCIÓ (Agència per la Competitivitat de l’Empresa), amb la col·laboració de FEMAC (Clúster de Mitjans de Producció Agrícola de Catalunya).

D’aquesta manera, una vintena d’empreses lleidatanes i algunes més de la resta del territori català que treballen en els subsectors de les llavors i els vivers, els fertilitzants, els fitosanitaris, l’aigua, l’agritech o la maquinària agrícola van poder mantenir reunions B2B amb importadors i distribuïdors d’aquests deu països que han vingut a Catalunya per trobar nous proveïdors. De fet, les primeres reunions es desenvolupaven a Barcelona el 25 de setembre, mentre que les posteriors, a Lleida, dins de la Fira de Sant Miquel, es feien l’endemà. L’últim dia de la missió, el 27 de setembre, es va reservar perquè els distribuïdors internacionals poguessin visitar les instal·lacions de les empreses participants.

“Ajudem a millorar la competitivitat de l’empresa catalana en els àmbits de la innovació i la internacionalització i, pel que fa a la segona, l’interès pel nostre sector agroalimentari a la resta del món és molt elevat”, explica la delegada d’ACCIÓ a Lleida, Clara Porta, que destaca el fet que les empreses de Lleida no s’hagin hagut ni de moure: “Vam triar una sèrie de mercats estrangers amb l’ajuda de les empreses d’aquí, que només havien de venir a Sant Miquel i presentar-los els seus productes”.

Bielorússia

Un delegat de Fira de Lleida viatjava el juny passat a Bielorússia en el marc d’una missió comercial organitzada conjuntament per l’Institut de Comerç Exterior (ICEX) i el consolat bielorús a Barcelona a fi de promocionar la Fira de Sant Miquel, Eurofruit i Municipàlia a la república exsoviètica. El delegat de Fira de Lleida va mantenir sengles reunions amb representants de la fira agrícola Belagro, de la Cambra de Comerç i Indústria i del Centre Nacional de Màrqueting de Bielorússia per captar empreses per als dos salons lleidatans.

Com a resultat del conveni signat amb responsables de la fira Belagro, una delegació conjunta d’empreses bielorusses i representants del ministeri d’Agricultura bielorús, acompanyats de l’ambaixador de Bielorússia a Espanya, Pavel Pustovoy, han visitat la Fira de Sant Miquel i Eurofruit d’enguany i hi han presents amb un estand propi de 70 metres quadrats. De la mateixa manera, també s’està estudiant la presència d’una representació d’aquesta república europea a la pròxima edició de Municipàlia.

Així doncs, va ser els dies 6 i 7 de juny quan el representant de Fira de Lleida, juntament amb Cristian Balcells, cònsol honorari de Bielorússia a Barcelona, membres de l’ICEX i una nodrida delegació d’empreses de Lleida, va visitar la fira agrícola Belagro i altres entitats econòmiques bielorusses per impulsar les relacions bilaterals.

Segons Balcells, “aquest és un pas important per a la Fira de Lleida i per al territori lleidatà per obrir llaços comercials en una zona tan atractiva com és l’Europa de l’Est”. Per la seva banda, el director general de Fira de Lleida, Oriol Oró, considera que la iniciativa pot contribuir a consolidar la internacionalització dels salons Sant Miquel i Municipàlia. L’any 2018 Sant Miquel i Eurofruit ja van comptar amb expositors procedents de França, Portugal, Itàlia, Polònia i Guinea.

Les operacions mercantils entre Lleida i Bielorússia estan encara en una fase embrionària, per la qual cosa els experts consideren que tenen un potencial de creixement molt important. L’any 2018 Lleida va exportar a Bielorússia productes per valor de 200.000 euros, mentre que va fer importacions per valor de 10.000 euros.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Del local al global

Publicitat
Publicitat