Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Arribar allà on ningú més arriba

L’empresa lleidatana NXT-Telecom ofereix serveis d’Internet de qualitat als petits nuclis urbans

NXT-Telecom, Bivid, Almacelles
NXT-Telecom va obrir l’octubre de l'any passat a Almacelles la seva primera botiga física, anomenada Bivid. (Foto: Imma González)

L’empresa lleidatana NXT-Telecom va néixer fa prop de setze anys a causa d’una necessitat. Una cosa tan bàsica avui en dia com és l’accés a Internet pot arribar a ser poc més que una utopia per als habitants de segons quins indrets. I és que, encara ara, les grans empreses del sector de les telecomunicacions acostumen a oblidar-se dels petits nuclis rurals, la qual co-sa no només provoca un endarreriment en la vida diària de les famílies que hi habiten, sinó que també obliga les empreses a marxar a altres llocs per poder tirar endavant el seu negoci. La despoblació, doncs, és inevitable.



Ajudar els nuclis rurals

Aquest fet és el que va obrir els ulls al Jordi Lagunas, fundador de l’empresa. Quan tenia 25 anys una població de la seva zona li va demanar ajuda perquè no podien accedir a Internet. Tal com explica el Jordi, aquest va ser el seu punt d’inflexió. Ell i el Jorge Fernández, que actualment és el gerent de l’empresa, amb alguns estalvis i l’ajuda dels seus pares, van iniciar l’aventura.

Una aventura que ja tenien clar des d’un principi que no seria bufar i fer ampolles. Competir amb les grans multinacionals no és gens fàcil. Per començar, i només a tall d’exemple, cada cop que instal·len un repetidor per abastir una nova zona, l’empresa ha de pagar una quota mensual a Cellnex Telecom que varia en funció de les dimensions, l’alçada, el trànsit o els serveis que tingui la torre en qüestió.

No obstant això, el Jordi i el Jorge no han desistit mai, i és per això que ara, gairebé setze anys després, NXT-Telecom disposa de més de 2.000 clients repartits en tres zones: gran part de la demarcació de Lleida –“podem dir que tota, a excepció del Pirineu, que és un tema complicat”, aclareix el Jordi–, gairebé també tota la província de Tarragona i gran part de la província d’Osca.

“En un futur pròxim volem generar noves zones d’actuació, però de moment ens volem centrar a complementar millor les zones en les quals ja estem prestant serveis”, explica el Jorge. Una d’aquestes millores és, per exemple, canviar la radiofreqüència per fibra òptica a totes aquelles zones que ja abasteixen.

Podríem dir que aquest és un dels principals objectius d’aquests dos joves emprenedors: en lloc d’arribar molt més lluny i créixer ràpidament, prefereixen evolucionar de manera constant per oferir el millor servei possible als seus clients. Mantenir-se és una de les coses més complicades en un sector tan competitiu i titànic com el de les telecomunicacions, però a NXT-Telecom això és precisament el que més els impulsa a continuar.

Acostar-se als seus clients

“Creiem que és el moment de reprendre la proximitat i estar al costat dels nostres clients”, diu el Jorge. En un moment en què les grans empreses de telecomunicacions han decidit allunyar-se cada cop més del tracte humà (tot es pot consultar per Internet o per telèfon, cada cop hi ha menys botigues físiques...), NXT-Telecom ha apostat per la proximitat. Així va néixer Bivid, una botiga totalment innovadora situada al poble d’Almacelles que busca oferir un tracte més directe als seus clients. En poc més d’un any els empresaris pretenen obrir moltes més botigues arreu del territori per acostar-se al màxim nombre possible de clients. No obstant això, Bivid no només és un servei d’atenció personalitzat, sinó que també pretén entrar dins de les nostres llars. Fa poc més d’un any es va posar en marxa la seva plataforma de televisió, Bivid TV, que disposa de més de cinquanta canals i que se suma a l’oferta d’Internet d’alta velocitat, telefonia fixa i telefonia mòbil amb uns preus molt reduïts

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Serveis màxims

Publicitat
Publicitat