Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Territori i Sostenibilitat impulsa un programa de millores al corredor viari entre Tàrrega i Alfarràs

Entre aquest any i el 2016 s'executaran obres en vuit travesseres que tindran com a objectiu principal pacificar el trànsit

Consell Comarcal Noguera,Ricard Font,Generalitat de Catalunya,trànsit,
La presentació va tenir lloc ahir a Balaguer. (Foto: Consell Comarcal de la Noguera)
El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va presentar a Balaguer un programa d'actuacions de millora al corredor que formen les carreteres C-53 i C-26 entre Tàrrega i Alfarràs. Els dos eixos d'aquest programa són, d'una banda, executar obres per afavorir la seguretat viària a les travesseres al llarg del seu recorregut i, de l'altra, avançar en els projectes de condicionament i construcció de variants.

El Departament de Territori i Sostenibilitat està elaborant un estudi per definir quines són les actuacions de millora més adients a l'hora de millorar la seguretat viària tant de conductors com de vianants a les vuit travesseres del corredor: Anglesola, Tornabous, la Fuliola, el Tarròs, Bellcaire d'Urgell, Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs. Aquest projecte, que concretarà la inversió necessària, estarà enllestit abans de la primavera i s'impulsaran progressivament els treballs durant aquest any i el que ve.

L'objectiu principal d'aquestes obres és pacificar el trànsit i millorar la seguretat viària, tot contribuint que els conductors redueixin la velocitat en circular per les travesseres. L'eix viari entre Tàrrega i Alfarràs pertany a la xarxa bàsica secundària de la Generalitat. La C-53 registra un trànsit d'uns 7.800 vehicles diaris de mitjana -amb un 10% de vehicles pesants- i la C-26, uns 3.300, amb un 12% de pesants. En total, l'eix suma una longitud de 57,7 quilòmetres.

D'altra banda, el Departament iniciarà durant aquest any la redacció els projectes constructius corresponents a la construcció de variants per evitar el pas per l'interior de nuclis urbans i el condicionament de la carretera entre variants de la C-53 (Tàrrega-Balaguer) i de la C-26 (Balaguer-Alfarràs). Els projectes que es redactin seran compatibles amb un futur desdoblament d'aquest corredor. El condicionament d'aquests trams i la formació de variants comporten una inversió estimada total de prop de 153 milions d'euros.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat