Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

Els comerços de tota la vida de Lleida tornaran a obrir fins a mitjanit

La 8a Nit Oberta a la Zona Alta omplirà els carrers d’emocions i il·lusions per a totes les edats el divendres 8 de juny, a partir de les vuit del vespre, amb degustacions, música i espectacles

Nit Oberta a la Zona Alta, Zona Alta
El Quim i la Blau són dos personatges ficticis creats per l’Agrupació de Comerciants, Empresaris i Professionals Zona Alta, que durant un mes han passejat per Lleida amb l’objectiu de promoure la vuitena edició de la Nit Oberta. (Foto: Imma González)
Joves i moderns, el Quim i la Blau es passegen per la Zona Alta de Lleida fotografiant-se amb els vianants i visitant els establiments de l’àrea comercial, configurada per 158 associats. Que siguin de cartró no ha estat un impediment perquè hagin adquirit molta popularitat entre els lleidatans, i és que qui se’ls troba -sovint en una botiga o en una empresa de la zona- i publica una foto amb ells a les xarxes socials, pot guanyar 50 euros per gastar en qualsevol dels comerços de l’Associació de la zona. I això fins que tingui lloc la Nit Oberta a la Zona Alta, el divendres 8 de juny, quan per vuitè any consecutiu els establiments obriran les portes fins a mitjanit, envoltats d’un ambient festiu apte per a totes les edats.

El Quim i la Blau no són els únics que compten amb emoció i il·lusió les hores que falten per a la Nit Oberta; també ho fan la resta de comerciants, empresaris i professionals de la Zona Alta, encapçalats pel president de l’Associació que integren, Josep Bellera: “La gent compra per emocions i il·lusions, i això és el que els oferim durant la Nit Oberta. Davant de la impersonalitat d’Internet i les grans superfícies, el dia 8 de juny els comerciants de la Zona Alta sortim al carrer per compartir amb els lleidatans l’emoció i la il·lusió de comprar”. Igualment, les degustacions dels hostalers associats, la música, les actuacions teatrals o els espectacles de màgia, entre d’altres, faran les delícies de petits i grans des de les vuit del vespre fins a les dotze de la mitjanit. “L’objectiu de la Nit Oberta no és vendre, sinó que la gent conegui l’àrea comercial més important de Lleida. De fet, es fan més compres l’endemà, dissabte, que la nit de divendres, perquè la gent puja fins a la Zona Alta a passejar en família i gaudir de tot el que passa al voltant seu”, ens explica el Josep, amb el mòbil a la mà, per ensenyar-nos fotos d’anys anteriors. 

Encara que la Nit Oberta és el zenit de l’activitat lúdica i comercial de la Zona Alta, l’Associació d’aquesta àrea comercial de la capital del Segrià organitza diverses activitats al llarg de l’any, com ara desfilades de moda, la campanya de Nadal, el Mercat de Rebaixes, la inauguració de la Fira de Titelles i un llarg etcètera. La innovació constant és, segons Bellera, la clau de l’èxit de la Zona Alta: “Ens vam proposar organitzar com a mínim una activitat al mes i, amb els anys, ho hem aconseguit. Tinc l’orgull de dir que som els innovadors comercials de Lleida”. 

Els "pares" del Quim i la Blau

Els orígens de l’Agrupació d’Associacions de Comerciants, Empresaris i Professionals Zona Alta -tal com s’anomena oficialment- es remunten a finals del 1982, quan un grup d’establiments comercials de la zona van començar a prendre consciència que no n’hi havia prou amb millorar individualment les seves botigues, sinó que calia trobar mesures col·lectives per afrontar les noves maneres comercials i de serveis i el canvi d’hàbits que s’estava gestant entre els clients. Amb aquesta finalitat, doncs, van dur a terme petites campanyes de promoció per mirar de popularitzar la marca Zona Alta. L’agrupació va anar creixent a mesura que s’hi van adherir establiments de les vies Ricard Vinyes, Balmes, Prat de la Riba, Doctor Fleming, Bisbe Ruano i Rovira Roure, però no va ser fins al 1999 que l’agrupació es va constituir legalment per promoure el desenvolupament comercial de la Zona Alta.

“Estic convençut que sense l’Associació, avui dia tota aquesta zona estaria morta”, assegura Josep Bellera, que defineix la Zona Alta de Lleida com a “comerç de Lleida per a Lleida”. I segueix: “Els comerços de tota la vida hem acabat a la Zona Alta, per això ens caracteritza el tracte personal i de proximitat cap als clients”. Uns clients que, com el Quim i la Blau, comparteixen emocions i il·lusions amb els botiguers de la Zona Alta durant els dotze mesos de l’any. 

L’enllumenat de Nadal, reconegut any rere any pel disseny i l’originalitat, mostra el camí que van marcar els pares dels dos personatges de cartró: el de la feina sempre ben feta.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Admirat Josep

Se7opinions

Publicitat
Publicitat