Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

El nombre de víctimes mortals a les carreteres lleidatanes el 2014 se situa per sota de les 30 morts per primer cop des de fa molts anys

La comarca de la Noguera registra el major nombre de morts, mentre que les Garrigues, el Segrià i l'Urgell, les que menys

carreteres,trànsit,Joan Josep Isern,
Els resultats s'han presentat aquest matí a Lleida amb el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern. (Foto: Ares Valdés)
Per primera vegada, el nombre de víctimes mortals a les carreteres lleidatanes se situa per sota de les 30 morts, una xifra a la qual no s’arribava des de feia anys, segons ha informat aquest matí el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern. En total, a Lleida s’han comptabilitzat 26 víctimes, un 13,3% menys que l’any anterior, en què els morts van ser 30. Amb aquestes dades, Catalunya és la comunitat de l’Estat espanyol amb menys víctimes, sumant un total de 140 víctimes mortals. 


Durant 2014 hi ha hagut 4 víctimes mortals menys a la demarcació de Lleida respecte de 2013. Tenint en compte el tipus de vehicle, els turismes continuen sent el principal vehicle amb què es produeixen més accidents, tot i que a Lleida passa de 21 morts a 20. Cal destacar com a element significatiu que, per primer cop en els últims anys, no hi ha hagut cap víctima mortal amb vehicles pesats, a diferència de l’any passat, que en va haver 3. A la demarcació, només ha augmentat el nombre d’accidents amb motocicletes, que ha passat de 2 a 3.

Les carreteres de la comarca de la Noguera són les que han registrat un nombre més alt de morts durant aquest 2014, passant de 2 víctimes el 2013 a 9 el 2014. D’altra banda, les Garrigues i el Segrià amb 5 víctimes menys i l’Urgell amb 4 víctimes menys han patit la reducció més accentuada de morts. Els Mossos d’Esquadra han atribuït aquest increment al gran volum de trànsit que concentra en especial la C-13, que passa per la Noguera, i els desviaments que donen accés a camins. Per aquest motiu, Trànsit ha incrementat el nombre de controls, passant de 0 a 4 durant el 2014.

La mortalitat s’ha reduït en totes les franges d’edat exceptuant els grups d’entre 55 i 64 anys i de 75 a 84. Per aquest motiu, Trànsit ha signat un conveni entre el Departament d’Interior i el d’Empresa i Ocupació per establir una acció coordinada en matèria de seguretat viària i de prevenció de riscos laborals, que serà gratuït. També han firmat un altre conveni amb la Caixa, per impartir assessorament a la gent gran de forma gratuïta perquè perfeccionin els seus coneixements. “No volem que la gent gran deixi de conduir, perquè cada vegada necessiten més mobilitat, però han de perfeccionar els seus coneixements”, ha explicat el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern.

Els telèfons mòbils, primera causa de mort

El SCT atribueix la principal causa de la sinistralitat a la manipulació de telèfons mòbils al volant i, per això, centrarà el 2015 en aquest aspecte, afegint aquesta signatura en les accions de conscienciació que impartirà en educació viària, la qual amplia l'assignatura un any més en els estudis de secundària i s’amplia la formació a les universitats catalanes, que es transformaran en crèdits lliures qualificables per afegir al currículum. Segons els Mossos d’Esquadra, el nombre d’accidents per manipular telèfons mòbils al volant han augmentat un 80% respecte a l’any passat. El segueixen els accidents produïts per consum d’alcohol (un 75%), seguit pel consum de psicofàrmacs (18%) i el consum de drogues (8%). 

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Manifest

Publicitat
Publicitat