Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

L'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell podrà rebre aviació comercial a partir de gener de 2015

Catalunya i Andorra gestionaran conjuntament la infraestructura, passant així a ser d'ús públic

aeroport de la Seu d'Urgell, infraestructura, Pirineus
Imatge aèria de l'aeroport de la Seu d'Urgell. (Foto: Javier Ortega Figueiral)
L'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell podrà rebre aviació comercial a partir del dijous 8 de gener i es convertirà així en una infraestructura d'ús públic en el qual podran operar vols turístics, de passatgers, mercaderies, correus o aerotaxis.

Així ho ha explicitat en roda de premsa el portaveu del Govern, Francesc Homs, després que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment i el Govern d'Andorra acordessin fa un any impulsar actuacions per convertir en ús públic la infraestructura, que des de la seva obertura el 2010 era d'ús privat, objectiu en el qual la Generalitat ha invertit 1 milió d'euros.
 
Encara que no ha concretat quines companyies començaran a operar a l'aeroport, Homs ha constatat que les característiques de la pista d'aterratge condicionen el tipus d'avions que podran actuar en aquesta infraestructura, destacant que són vols amb un màxim d'entre vint i trenta passatgers.
 
El Consell Executiu també ha aprovat autoritzar la subscripció del conveni d'entesa amb l'Executiu d'Andorra per a la cogestió i la promoció conjunta de l'aeroport amb l'objectiu que sigui un "revulsiu" per al territori. Així, s'ha concretat que la gestió i l'explotació de l'aeroport continuarà a càrrec de la Generalitat, a través d'Aeroports de Catalunya, mentre que el Govern andorrà aportarà el 50% del cost d'explotació de la infraestructura i una part variable en funció del nombre de passatgers que arribin amb vols comercials.
 
També es crearà una comissió mixta formada per representants dels dos governs, tot i ser presidida per un membre de la Generalitat, que aprovarà els plans de treball cada dos anys. Homs ha negat que l'aeroport d'Andorra-La Seu d'Urgell vagi en detriment del d'Alguaire, tots dos a Lleida, perquè "són equipaments de característiques clarament diferents per dimensió, i això condiciona la possibilitat d'acollir diferents operadors".

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

La ciutat òrfena de model comercial

Se7opinions

Publicitat
Publicitat