Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Notícia

L’aventura de la teva vida

L’aventura i el turisme actiu a les comarques de Lleida esperen superar els 700.000 serveis el 2017 i el nombre d’empreses del sector ha crescut fins a les 230 aquest any

ràfting
Les previsions són òptimes de cara a la temporada de turisme actiu i esports d’aventura. (Foto: Ara Lleida)
La temporada de turisme actiu i esports d’aventura d’enguany comença amb 230 empreses (187 a la zona del Pirineu i 43 a la plana de Lleida) que ofereixen una cinquantena d’activitats de terra, d’aire i d’aigua. Aquesta xifra representa un increment d’un 2,68% respecte de l’oferta de l’inici de la campanya de 2016, quan hi havia 224 empreses.

En els darrers quatre anys s’ha constatat una certa estabilització pel que fa al nombre d’empreses, que fluctuen entre les 230 d’enguany i les 223 de l’any 2014.

Ràfting, el producte estrella

La temporada 2016 es va tancar amb una contractació de 670.577 serveis, un 4% més que l’any anterior, i les activitats de terra van aglutinar el major nombre de contractacions, amb 332.825 serveis. Les activitats d’aigua van sumar 325.732 serveis i les d’aire van patir un lleuger descens respecte de la temporada anterior, amb 12.020 contractacions.

El ràfting va continuar sent el producte estrella de les diferents modalitats de turisme actiu i esports d’aventura durant l’any 2016 amb 161.120 serveis contractats, seguit de les activitats de trekking i el senderisme, amb 135.382 serveis contractats.

En tercer lloc pel volum de serveis contractats es va situar el descens de barrancs, amb 102.855, seguit de la BTT amb 92.813, un sector que també mostra un increment de la demanda.

Impacte econòmic

L’impacte econòmic d’aquest sector l’any 2016 va ser de 93 milions d’euros (considerant els ingressos procedents de l’activitat mateixa, l’allotjament i la restauració). Aquestes xifres representen un increment de 700.000 euros respecte de l’any 2015 en la contractació d’activitat directa i d’uns 5 milions d’euros més si es comptabilitza l’impacte econòmic directe en el sector de l’hostaleria i la restauració.

El client que practica activitats de turisme actiu i esports d’aventura a la demarcació de Lleida continua sent majoritàriament de Catalunya, amb un 72,5% del total, sobretot de Barcelona. Un altre 15% es desplaça des d’altres comunitats autònomes, mentre que el mercat estranger, que representa l’11% dels clients, és sobretot d’origen francès, holandès i anglès, sense oblidar els visitants israelians i també americans.

Pel que fa al personal contractat, durant la temporada 2016 es va reduir en un 6% respecte de 2015 en passar de 2.041 persones a 1.917 la campanya anterior, de les quals 727 van treballar a temps complet, 390 a temps parcial i d’altres 800 van ser personal autònom.

Major navegabilitat 

A partir de 2018 el riu Noguera Pallaresa tindrà un recorregut sense interrupcions d’uns 50 quilòmetres en el tram comprès entre Llavorsí i l’embassament de Sant Antoni gràcies a dues actuacions al salt de l’Hostalet i al de Sossís, fent un pas lateral que donarà continuïtat a la navegabilitat de les embarcacions.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fem escola

Se7opinions

Publicitat
Publicitat