Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Entrevistes

"Treballem sempre amb producte ecològic, sense pesticides, additius ni fungicides"

Gerard Barsalà Fundador de l'empresa Elixirs de Ponent

Gerard Barsalà
El Gerard Barsalà és el fundador d'Elixirs de Ponent. (Foto: Carla Bisart)
Amb poc més d'un any de vida, l'empresa lleidatana Elixirs de Ponent ha aconseguit consolidar-se i guanyar-se el reconeixement internacional. Els seus productes estrella, el Limonetti i el Tarongetti, el·laborats amb productes 100% ecològics i de proximitat, han guanyat la medalla d'or durant dos anys consecutius a la Catavinium World Wine & Spirit Competition. El seu fundador, el jove emprenedor Gerard Barsalà, ens explica els secrets dels seus "elixirs".

Imma González. Quan vas decidir aventurar-te en el negoci dels destil·lats? 

« Fa uns deu anys que vam començar a fer licors amb el meu cosí »

Gerard Barsalà. Fa uns deu anys que vam començar a fer licors amb el meu cosí. Durant aquests anys sempre els hem provat amb amics o gent coneguda, i aquesta gent et van animant a continuar. Jo soc enginyer de mines i he estat molts anys treballant dins del meu ram, però després de tenir un accident em vaig plantejar reconduir la meva vida. Així, fa dos anys vaig començar a mirar el que em suposava muntar una empresa, vaig fer cursos de gestió d'empresa i també vaig fer la formació teòrica dels destil·lats, els licors, envasats... i fins ara. Com a marca registrada fa un any i mig que existim.

I. G. Quanta gent formeu part del projecte? 

« Aquest segon any tinc com a objectiu doblar-ho tot »

G. B. El meu objectiu principal era aguantar el primer any, així que al principi estava només jo i m'encarregava de tot, des de buscar proveïdors fins a l'elaboració, els clients, etcètera. Aquest segon any tinc com a objectiu doblar-ho tot: la facturació, la producció i l'equip, així que al mes de juny serem dues persones. Per ara només tenim distribuïdor aquí, a Lleida, però estem buscant-ne a la resta de Catalunya.

I. G. I sembla que aquest inici del projecte està anat d'allò més bé, ja que has presentat un dels teus licors a una degustació internacional de licors... 
G. B. Sí, quan vam començar l'any passat ho vam fer amb el Limonetti, que era com el producte estrella. En tres mesos el vam presentar al tast internacional celebrat aquí, a Espanya, i vam guanyar la medalla d'or. Evidentment, això ens va donar molta empenta, els mitjans de comunicació es posaven en contacte amb nosaltres... I a partir d'aquí vam començar a treure d'altres productes. Són licors de temporada, de fruites, de te, de cafè, etcètera. I bé, aquest 2018 hem tret el Tarongetti, que és un licor de taronja que també hem presentat al mateix tast i que també ha guanyat la medalla d'or, per tant, tenim la "parella d'or". I continuem fent camí, ja que aquest any hem portat el Limonetti a Berlín, a un tast que és només per als professionals de la distribució. Pensàvem que no ens el valorarien, perquè és un licor a molt baix preu i ens van donar la medalla de bronze!

I. G. Tots aquests premis deuen haver suposat una gran ajuda per aquesta empresa que comença, oi? 
G. B. Guanyar premis sempre és bo. Significa que la gent et comença a situar en el mapa i tant els restauradors com les botigues s'interessen i en fan ressò. Sempre hi ha més ganes de tastar-lo.

I. G. I és també un licor que crida l'atenció perquè és completament ecològic...
G. B. Sí, excepte els cítrics, que aquí encara no en podem trobar, sempre busquem productes de proximitat, i no només les fruites, sinó tot el que necessitem per a l'elaboració d'aquests licors. Treballem sempre amb producte ecològic, sense pesticides, additius ni fungicides. Busquem que sigui el més sa possible.

I. G. A més, l'empresa té una forta vessant social...

« Aquest any hem arribat a un acord amb Servilògic, de la Fundació Aspros »

G. B.  Sí, un dels valors principals de l'empresa és el social. Aquest any hem arribat a un acord amb Servilògic, de la Fundació Aspros, i ens porten tot el tema d'etiquetatge, packaging i part dels enviaments. En lloc d'invertir en maquinària, invertim en treball social.

I. G. Quin tipus de clients consumeixen més els teus licors? 
G. B. La restauració al principi és una mica complicada, perquè es pensen que el licor és italià i fins que no els expliques bé l'elaboració i els hi deixes tastar... costa una mica. Però la veritat és que els restaurants que el proven sempre acaben repetint. Després també el distribuïm molt per botigues gurmet, agrobotigues, coooperatives, etcètera.

I. G. Quina és la millor manera de prendre un "elixir de Ponent?
G. B. Sobretot s'han de tenir a la nevera, fins i tot amb un toc de congelador, perquè estiguin ben fresquets, i penso que el millor moment és després d'un bon dinar, a la sobretaula, amb els amics, compartint una bona estona xerrant. 

I. G. Què prepares per a un futur pròxim?
G. B. Estem començant a elaborar amb la gent de Linyola el licor de camamilla, i tan aviat com puguem sortirà. De fet, aquest cap de setmana l'hem presentat a la Fira de la Camamilla de Linyola.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

Fruita amb injustícia social

Publicitat
Publicitat