Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Entrevistes

"Actualment és un veritable miracle aixecar un projecte cinematogràfic, per petit que sigui"

Pepe Luna Director del curtmetratge 'Tengo una cosa'

Pepe Luna, Tengo una cosa
Pepe Luna, durant el rodatge del curtmetratge aquesta passada setmana. (Foto: Cedida)
Pepe Luna, murcià de naixement però català d'adopció, treballa com a maquinista als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. No obstant això, aquesta passada setmana ha assumit el rol de director de cinema. Luna ha rodat, amb un equip de nou persones, un curtmetratge totalment autoproduït a la demarcació de Lleida. El curtmetratge, tal com el mateix Luna ha explicat, és un projecte molt personal i experimental i ha comptat amb l'actriu Mariona Terés, coneguda per la sèrie de Netflix dirigida per Javier Ambrosi i Javier Calvo Paquita Salas

Imma González. Quines referències cinematogràfiques t'han inspirat per la realització del curtmetratge Tengo una cosa?

« El surrealisme de Buñuel i el neorealisme de Fellini estan presents a tot el curtmetratge »

Pepe Luna. Des del punt de vista formal, Michael Haneke, Ulrich Seidl i Yorgos Lanthimos; pel que fa al fons, el surrealisme de Buñuel i el neorealisme de Fellini estan presents a tot el curtmetratge.

I. G. Com vas prendre la decisió que es rodés a Lleida i en quins llocs s'ha rodat?
P. L. El rodatge del curtmetratge es desenvolupa entre la ciutat de Lleida i el Pallars Jussà. Necessitàvem jugar amb la dualitat del paisatge industrial i els entorns bucòlics, i la demarcació de Lleida compleix a la perfecció aquestes dues premisses.

I. G. Quan i com va sorgir la idea de realitzar aquest curtmetratge?

« La finalitat d'aquest curtmetratge és experimentar amb el llenguatge cinematogràfic »

P. L. La finalitat del curtmetratge és la d'experimentar amb el llenguatge cinematogràfic. Cada vegada que em reunia amb un membre de l'equip tècnic per explicar-li el projecte li advertia que no era un curtmetratge convencional. Fa uns anys em van seleccionar com a membre del jurat popular del festival de cinema independent de Múrcia (IBAFF) i mentre veia les pel·lícules que s'hi mostraven, algunes d'elles sense línia argumental, em vaig dir: "Has de fer una cosa així algun dia".

I. G. És la primera vegada que dirigeixes una producció de manera professional. Com ha estat l'experiència de dirigir un equip de nou persones?

« L'experiència ha estat esgotadora, però estic convençut que ha valgut la pena »

P. L. Així és, és la primera vegada que dirigeixo una producció amb tècnics professionals. L'experiència ha estat esgotadora, però estic convençut que ha valgut la pena.

I. G. Una de les protagonistes del curtmetratge és Mariona Terés, que ha adquirit certa fama últimament sobretot gràcies a la sèrie de Netflix Paquita Salas. Vas pensar en ella des del primer moment per al paper?
P. L. La Mariona és una grandíssima actriu, una actriu de força que se sobreposa a les adversitats com poques, puc donar-ne fe. Donades les característiques del personatge, era l'actriu ideal per interpretar-lo, el resultat ha estat sorprenent.

I. G. Va resultar complicat posar-se en contacte amb ella?
P. L. Quan el guió estava acabat l'hi vaig fer arribar. Quina va ser la meva sorpresa quan, al cap d'uns dies, em va trucar per dir-me que li havia agradat el guió i que es veia en el paper.

I. G. Dins del món del cinema, pot cridar l'atenció que s'hagi produït un curtmetratge per afició i que hagi pogut comptar amb un pressupost, ja que la majoria de vegades els projectes d'aquestes característiques acostumen a ser molt low cost o, directament, "per amor a l'art ". Quina visió tens de la indústria cinematogràfica a Espanya?

« Aquest curtmetratge és un projecte molt personal, es podria definir com un curtmetratge per a consum propi »

P. L. Aquest curtmetratge és un projecte molt personal, es podria definir com un curtmetratge per a consum propi. Tot l'equip tècnic s'ha portat molt bé en tots els nivells tenint en compte que és un projecte molt concret i experimental. La conclusió a la qual he arribat és que actualment és un veritable miracle aixecar un projecte cinematogràfic per petit que sigui, i hauríem de ser més conscients d'aquest problema. 

I. G. Quan està previst l'estrena del rodatge?
P. L. Ha quedat alguna escena per fer encara que la gran majoria ja estan rodades, així que el rodatge es reprendrà a mitjans del próxim mes per qüestions logístiques. Actualment desconec quan el podrem estrenar, però la finalitat del curtmetratge és moure'l fora dels circuits comercials de cinema. El presentarem a festivals de cinema independent.

I. G. Tens intenció de realitzar algun altre projecte després d'aquest?
P. L. La producció d'aquest curtmetratge ha estat molt complexa, ja que la trama del mateix requeria rodar en un mateix dia a diferents localitzacions, per exemple. Tant l'equip tècnic com l'artístic ha estat a l'altura en aquest sentit i s'ha deixat la pell en el rodatge. Actualment no contemplo la possibilitat d'un nou rodatge, però prefereixo deixar passar el temps abans de prendre una decisió ferma.

Comentaris


No hi ha cap comentari


 
Publicitat

Edi7orial

L'independentisme i el debat de la unitat

Publicitat
Publicitat