Publicitat

Set accents

Informació de proximitat i periodisme reflexiu

Publicitat

Entrevistes

“Actualment les marques estan apostant fort pel mercat automobilístic espanyol”

Montse Llobera i Òscar Cortés Comunicació i vendes d'Autodiler 3000

Montse Llobera, Òscar Cortés, Autodiler 3000, Peugeot
Montse Llobera i Òscar Cortés, al concessionari Peugeot de Lleida. (Foto: Judit Gómez)
Autodiler 3000 neix a meitats de l’any 2012 per gestionar el nou concessionari Peugeot de Lleida. Ubicat al mateix edifici d’Autansa, Peugeot s’adhereix a l’empresa que gestiona el concessionari Renault i Dacia. Ambdues empreses pertanyen al mateix grup i Peugeot és una aposta més pel mercat espanyol, català i, sobretot, lleidatà. Amb un tracte personalitzat, amb les eines més avançades i amb la vista posada en l’eminent futur digital, el concessionari treballa dia rere dia per poder créixer dins d’un sector sense data de caducitat.

Judit Gómez. Les vendes de vehicles a Espanya van augmentar aquest darrer any més d’un 20%. Heu notat aquest augment?
Montse Llobera i Òscar Cortés. L´increment que hem tingut està en línia amb el mercat nacional. Amb Autodiler 3000, el 2015 a la nostra zona vam ser líders en el canal total de venda.

J. G. Estem davant d’una increment de la “confiança” del client o és un augment de “l’esforç comercial”?
M. L. i Ò .C. Les marques actualment estan apostant fort pel mercat espanyol, amb uns descomptes molt importants sobre el preu del vehicle. Ara es un bon moment per a la compra.

J. G. El sector automobilístic té data de caducitat?
M. L. i Ò .C. No, fins que no hi hagi un sistema de mobilitat alternatiu tan pràctic com l’automòbil.

J. G. Segons l’Anfac, Espanya se situa a 473 vehicles per 1.000 habitants i la mitjana europea és de 487, encara que Itàlia en comptabilitza 621, Alemanya 521 i França 512. Com valoreu aquestes xifres?
M. L. i Ò .C. Que encara hi ha recorregut per poder créixer.

J. G. La crisi va fer ressorgir nous models comercials i estratègies de venda?
M. L. i Ò .C. La crisi ens ha obligat a reinventar-nos i a concentrar-nos. Ha estat necessari buscar escales d´estalvi en tota la cadena de treball dins de l´empresa i, sobretot, intentar millorar la qualitat de servei als nostres clients.

J. G. Quin paper juga també la digitalització i, en especial, Internet en el vostre sector? I en l’àmbit publicitari?

« Els clients ja no visiten concessionaris, s'informen per Internet »


M. L. i Ò .C. Abans els clients feien de mitjana unes quatre o cinc visites als concessionaris abans de decidir la compra, ara la mitjana s’ha reduït a la meitat ja que els clients s’informen, comparen i, fins i tot, es configuren els models per Internet. Estan molt més informats. Alguns clients només vénen a la concessió per veure el vehicle i provar-lo. Totes les marques cuiden moltíssim la imatge que es dona a les seves webs, pot ser el primer contacte amb la marca per al client i la primera impressió es molt important. Cada cop més facilitem el contacte concessionari-client a través d’aquesta eina. Per sol·licitar una prova de vehicle o informació, per demanar cita pel taller... A més de l’existència de l’espai personal dels clients i la marca, a My Peugeot s’hi detallen els manteniments, explicacions i funcionalitats del seu vehicle i les promocions de les quals pot gaudir. Pel que fa la publicitat, és la manera més ràpida i econòmica d’arribar al client, tot i que també s’utilitzen altres mitjans de contacte amb el clients i de publicitat convencional. 

J. G. Ha canviat el model de venda?
M. L. i Ò .C. Ara es més seriós i més professional, l'estratègia comercial està molt dirigida pels fabricants.

J. G. Les xarxes socials ajuden o, a la inversa, “dispersen” el client?
M. L. i Ò .C. Nosaltres creiem que ajuden, es una eina més de comunicació amb el client que utilitzem per informar i interactuar amb el nostre usuari.

J. G. Finalment, en què està treballant Autodiler 3000 i Peugeot en aquests moments o quins plans de futur té?
M. L. i Ò .C. En aquests moments Peugeot disposa d’una gamma renovada i molt actual.  Destaca la nostra gamma de vehicles SUV 2008 i  el nou 3008 és un vehicle que ens està aportant un volum important de vendes en l’actualitat. A més, en breu tindrem el nou SUV 5008.

Comentaris


No hi ha cap comentari


T'has de registrar per comentar les notícies o entra amb el teu usuari
Publicitat

Edi7orial

Benzina

Publicitat
Publicitat